Projekt organizowany przez Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej pozwoli włączyć we wspólne prace naukowo-badawcze naukowców i studentów z Portugalii, Irlandii, Belgii, Finlandii i Polski. Poza Uniwersytetem Łódzkim w GGULIVRR@Lodz 2016 uczestniczą uczelnie: Artesis Hogeschool Antwerpen (Belgia), Centria Ammattikorkeakoulu (Finlandia), Dundalk Institute of Technology (Irlandia), ISPGaya (Portugalia).
Tematem tegorocznej, trzeciej łódzkiej edycji projektu GGULIVRR będzie "Łódź akademicka".
Oznacza to, że studenci, podzieleni na 6-8 zespołów projektowych, będą mieli za zadanie wytworzyć w ciągu dwóch tygodni prototypy aplikacji przedstawiające Łódź jako miasto atrakcyjne dla studentów zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Będą mogli to zrobić, np. przybliżając informacje praktyczne o warunkach życia w Łodzi - informację turystyczną czy komunikację łódzką, koszty życia w mieście, życie studenckie.
W skład każdego zespołu będą wchodzić nie tylko studenci kierunków IT, ale także turyzmu, kierunków nauczycielskich, grafiki, zarządzania, filologii. Dzięki różnorodności i nakierowaniu na konkretny produkt (prototypy gier na urządzenia mobilne) uczestnicy będą mieli możliwość rozwijania umiejętności pracy w silnie zróżnicowanym zespole projektowym i nabywania kompetencji poszukiwanych przez pracodawców, czyli umiejętności pracy w zespole, mobilności czy płynnego posługiwania się językiem angielskim.
W wyniku poprzednich edycji projektu zostały wdrożone dwie aplikacje dla muzeum "SE-MA-FOR" oraz Fundacji Urban Forms, a EC1 Łódź - Miasto Kultury wyraziło zainteresowanie wdrożeniem czterech prototypów utworzonych w roku 2015.
Realizacja projektu GGULIVRR@2016 została dofinansowana ze środków Urzędu Miasta Łodzi.