TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO
Na przełomie 2016 i 2017 roku rozpoczęliśmy proces odświeżania wizerunku Uniwersytetu Łódzkiego. Aktualna misja uczelni nadała ton ogólnej koncepcji nowej identyfikacji wizualnej, w ramach której powstał logotyp, projekty graficzne oraz slogan „Uwolnij umysł”. Zmiany objęły również szeroko pojętą komunikację, przyczyniając się do stworzenia spójnego obrazu naszego uniwersytetu w polskim oraz zagranicznym środowisku edukacyjnym.
Odświeżona tożsamość UŁ akcentuje takie wartości, jak wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość czy jedność w różnorodności. Tym samym podąża w kierunku, jaki wyznaczył pierwszy rektor Uniwersytetu Łódzkiego, prof. Tadeusz Kotarbiński - „człowiek dobrej roboty”, którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury. Postać pierwszego rektora stanowiła dla nas silną inspirację podczas prac nad nową identyfikacją, zwłaszcza że jego wpływ na formowanie się uczelni przejawiał się w odważnych rozwiązaniach, zagwarantowaniu wolności badań i nauki, a także w nastawieniu na przyszłość. Wszystkie te wartości znalazły swoje odzwierciedlenie w nowym obliczu naszej uczelni.
Opracowana przez nas koncepcja nie tylko dobrze obrazuje przyświecające uczelni wzorce, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Całościowo pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji.
Uczelnia postanowiła zachować swoje godło na uniwersyteckim sztandarze, pieczęciach oraz oficjalnych pismach rektorskich.
Od momentu wprowadzenia jednego logotypu nie używa się logotypu UŁ wraz z logo wydziału. Należy zdecydować się na jedno z nich.
Uniwersytet Łódzki to żywa, złożona i podlegająca ciągłym zmianom instytucja. Dlatego ważne, by w ogromnym bogactwie form aktywności znaleźć wspólny mianownik i zachować komunikacyjną spójność. Na tej stronie znajdą Państwo narzędzia, by ten cel osiągnąć, m.in. szablony prezentacji, pism, wizytówek, stopkę mailową, grafiki do wykorzystania w mediach społecznościowych, a także przykładowe realizacje Centrum Komunikacji i PR zgodne z założeniami identyfikacji wizualnej #UniLodz.
SZABLONY I WZORY
Dla zachowania spójności materiałów graficznych tworzonych w UŁ, opracowane zostały zestawy szablonów i wzorów plików do wykorzystania, dostosowane do kolorystyk poszczególnych jednostek. W skład zamieszczonych pakietów wchodzą:
- logotyp (logo jednostki)
- pismo (papier UŁ)
- prezentacja PowerPoint,
- wizytówka
- stopka mailowa
- plakat
- rollup
- grafiki do wykorzystania w kanałach społecznościowych - w portalu facebook
ZAMÓWIENIA PROJEKTÓW GRAFICZNYCH I USŁUG FOTOGRAFICZNYCH
Centrum Komunikacji i PR Uniwersytetu Łódzkiego oferuje wsparcie w zakresie przygotowania materiałów graficznych na potrzeby jednostek UŁ, w przypadku wydarzeń/projektów, których Uniwersytet Łódzki (w tym jego jednostki) jest organizatorem/współorganizatorem oraz wsparcie w realizacji usług fotograficznych – zarówno fotoreportaży (wydarzenia, których jednostki Uniwersytetu Łódzkiego są organizatorem/współorganizatorem), jak i sesji wizerunkowych społeczności uniwersyteckiej.
Wszystkie projekty powstające w CP przygotowywane są zgodnie z zarządzeniem nr 71 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego - Systemem Identyfikacji Wizualnej Uczelni.
Jak złożyć zapotrzebowanie na projekt?
- Uzupełnij jeden z poniższych formularzy (w zależności od formy projektu: plakat, grafika do wykorzystania w internecie, dyplom/certyfikat).
- Dołącz odpowiednie, wskazane w formularzu pliki.
- Czas, który potrzebujemy na przygotowanie projektu to ok. 10 dni roboczych.
- Po tym czasie na wskazany w formularzu uniwersytecki adres mailowy prześlemy proponowane projekty.
- Masz uwagi/nastąpiła jakaś zmiana? Spokojnie – na adres promocja@uni.lodz.pl możesz zgłosić do trzech korekt (zmian) w projekcie.
Formularz zapotrzebowania na projekt CERTYFIKATU/DYPLOMU UCZESTNICTWA
Formularz zapotrzebowania na projekt GRAFIK DO WYKORZYSTANIA W INTERNECIE
Formularz zapotrzebowania na projekt PLAKATU
Masz problemy z uzupełnieniem formularza? Poniżej załączamy przykładowo uzupełnione zapotrzebowanie wraz z poglądowym projektem.
Jak złożyć zapotrzebowanie na usługę fotograficzną?
- Uzupełnij jeden z poniższych formularzy (w zależności od zapotrzebowania – fotoreportaż lub sesja wizerunkowa).
- Poczekaj na potwierdzenie zgłoszenia i kontakt ze strony CP UŁ.
- W zależności od wybranej usługi:
- Reportaż: po wykonanej fotorelacji otrzymasz maila z informacją, że zdjęcia są dostępne w serwisie Flickr.
- Sesje wizerunkowe: szczegóły realizacji ustalane są każdorazowo indywidualnie drogą mailową.
Formularz zamówienia ZDJĘĆ WIZERUNKOWYCH
Formularz zamówienia FOTOREPORTAŻU
Potrzebujesz innego projektu lub innego rodzaju usługi fotograficznej, których nie ma w formularzu?
Pisz: promocja@uni.lodz.pl. Pamiętaj, że im więcej szczegółów nam przekażesz, tym szybciej przygotujemy projekt, a im więcej szczegółów nam przekażesz, tym sprawniej będziemy mogli Ci pomóc!
Zdjęcia z których korzystamy
- Uniwersytecka Baza Zdjęć
- Adobe Stock
- Flickr UniLodz
- Zasoby własne
- Zasoby z domeny publicznej
Jakie zdjęcie dobrać, żeby było zgodne z SIW UŁ? Przeczytaj poradnik „Zasady Stosowania Fotografii w ID UŁ”
Jakie są podstawowe zasady Identyfikacji Wizualnej UniLodz?
Wszystkie szczegółowe wytyczne znajdują się w naszym Brandbooku oraz w poradniku „Stosowanie zasad identyfikacji – skrócona instrukcja”
Pliki do pobrania
- Formularz zamówienia projektu PLAKATU (39 KB)
- Przykładowy plakat (2 MB)
- Formularz zamówienia projektu DYPLOMU (39 KB)
- Szablon certyfikatu (72 KB)
- Szablon certyfikatu bez danych (67 KB)
- Szablon do uzupełnienia - dane do certyfikatu/dyplomu (9 KB)
- Formularz zamówienia projektu GRAFIKI DO WYKORZYSTANIA W INTERNECIE (41 KB)
- Plik poglądowy - jak kadrują się zdjęcia na www UniLodz (1 MB)
- Przykładowa grafika na FB (288 KB)
MATERIAŁY UŁ DO POBRANIA
Pliki do pobrania
Pliki do pobrania
Pliki do pobrania
Zgodnie z podstawowymi zasadami systemu identyfikacji wizualnej UŁ na materiałach nie mogą znajdować się dwa logotypy jednostek UŁ, w tym wydziałów.
W wypadku, kiedy wydarzenie/projekt organizowane jest przez więcej niż jedną jednostkę UŁ stosuje się logotyp jednostki nadrzędnej. W takim wypadku można także skorzystać ze specjalnie przygotowanego oznaczenia składającego się z logotypu uczelni i zapisu nazw jednostek organizujących. Akcenty kolorystyczne, w razie potrzeby mogą być także połączonymi motywami jednostek organizujących.
Projekty przygotowywane/weryfikowane są przez Centrum Komunikacji i PR UŁ. Prosimy o kontakt: komunikacja@uni.lodz.pl