Partnerzy projektu TIDES to, oprócz Uniwersytetu Łódzkiego, urzędy miejskie wielkich europejskich metropolii Goeteborga, Berlina, Madrytu i Sheffield, w których od lat notuje się wysoki odsetek osób, w szczególności imigrantów, zagrożonych przedwczesnym kończeniem edukacji szkolnej, a w konsekwencji zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz seniorów, narażonych na samotność i marginalizowanie społeczne ze względu na wiek.
Ideą projektu jest opracowanie przez uczniów-imigrantów w wieku 12-16 lat kursu obsługi urządzeń mobilnych dla osób starszych (65+), następnie jego przeprowadzenie oraz ewaluacja. Pomysł bazuje na idei międzypokoleniowego uczenia się, solidarności międzypokoleniowej i międzykulturowej.
Uniwersytet Łódzki odpowiedzialny będzie za badania nad efektywnym zastosowaniem ICT w międzypokoleniowym uczeniu się, jako narzędzi przyczyniających się do zmniejszenia odsetka osób przedwcześnie kończących edukację szkolną. Badaniami jakościowymi i ilościowymi objęci zostaną imigranci i seniorzy, łącznie 320 osób z Goeteborga, Berlina, Madrytu i Sheffield.
Konsorcjum (partnerzy):
- Uniwersytet Łódzki
- Sektor utbildning, SDF Västra Hisingen Göteborgs stad
- Sheffield City Council
- Comunidad de Madrid
- Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Wissenschaft Berlin
Czas trwania projektu: 01.09.2015 - 01.09.2018
Projekt zarządzany jest przez Panią Karolinę Tomczyk z BMPE (karolina.tomczyk@uni.lodz.pl), a realizowany na Wydziale Nauk o Wychowania w Katedrze Teorii Wychowania (kierownik merytoryczny dr Joanna Leek, Joanna.Leek@uni.lodz.pl)