Międzypokoleniowe nauczenie kompetencji ICT

"ICT Guides" (akronim TIDES) jest nowym projektem, zainicjowanym w ramach partnerstwa strategicznego akcji 2 programu Erasmus+.

 

Partnerzy projektu TIDES to, oprócz Uniwersytetu Łódzkiego, urzędy miejskie wielkich europejskich metropolii Goeteborga, Berlina, Madrytu i Sheffield, w których od lat notuje się wysoki odsetek osób, w szczególności imigrantów, zagrożonych przedwczesnym kończeniem edukacji szkolnej, a w konsekwencji zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz seniorów, narażonych na samotność i marginalizowanie społeczne ze względu na wiek.

 

Ideą projektu jest opracowanie przez uczniów-imigrantów w wieku 12-16 lat kursu obsługi urządzeń mobilnych dla osób starszych (65+), następnie jego przeprowadzenie oraz ewaluacja. Pomysł bazuje na idei międzypokoleniowego uczenia się, solidarności międzypokoleniowej i międzykulturowej.

 

Uniwersytet Łódzki odpowiedzialny będzie za badania nad efektywnym zastosowaniem ICT w międzypokoleniowym uczeniu się, jako narzędzi przyczyniających się do zmniejszenia odsetka osób przedwcześnie kończących edukację szkolną. Badaniami jakościowymi i ilościowymi objęci zostaną imigranci i seniorzy, łącznie 320 osób z Goeteborga, Berlina, Madrytu i Sheffield.

 

Konsorcjum (partnerzy):

- Uniwersytet Łódzki

- Sektor utbildning, SDF Västra Hisingen Göteborgs stad

- Sheffield City Council

- Comunidad de Madrid

- Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Wissenschaft Berlin

 

Czas trwania projektu: 01.09.2015 - 01.09.2018

 

Projekt zarządzany jest przez Panią Karolinę Tomczyk z BMPE (karolina.tomczyk@uni.lodz.pl), a realizowany na Wydziale Nauk o Wychowania w Katedrze Teorii Wychowania (kierownik merytoryczny dr Joanna Leek, Joanna.Leek@uni.lodz.pl)