"Nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania ze strony odwiedzających Targi. Było to nowe doświadczenie, pokazujące jednak, że istnieje duża potrzeba a wręcz konieczność otwarcia się na otoczenie zewnętrzne i pokazywanie rezultatów naszej pracy" - mówi dr Janusz Reichel z Wydziału Zarządzania UŁ, kierownik merytoryczny projektu Open Mind.
Pierwszym z prezentowanych projektów jest międzynarodowy projekt Open Mind - gamified platform and open online course in Social Entrepreneurship for female learners and students from diverse fields of study. Open Mind to e-learningowa platforma edukacyjna łącząca nauczanie zdalne z elementami gamifikacji poświęcona zdobywaniu wiedzy i kompetencji z obszaru przedsiębiorczości społecznej, adresowany w szczególności do kobiet oraz studentów i absolwentów kierunków nieekonomicznych. W czasie targów oficjalną premierę miała również broszura promująca przedsiębiorczość społeczną zatytułowana "Gospodarka społeczna".
Drugi projekt - TrainERGY (Training for Energy Efficient Operations) - ma na celu opracowanie innowacyjnego podejścia do zdobywania wiedzy i umiejętności w obszarze efektywności energetycznej. Dzięki międzynarodowemu charakterowi oraz partnerom z różnych sektorów projekt odpowiada na potrzebę praktycznego nauczania w oparciu o wirtualne środowisko uczenia się i współtworzenie.
"Ważne, żeby docierać z informacją o projektach i możliwością skorzystania z rezultatów do jak najszerszego grona odbiorców. Targi były okazją do pokazania uczelni jako odpowiedzialnej społecznie organizacji, której bliskie są tematy będące obecnie przedmiotem wzmożonej debaty publicznej jak np. Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030, w które wpisują się oba projekty" - dodaje dr T. Bartosz Kalinowski, z Wydziału Zarządzania UŁ, kierownik merytoryczny projektu Trainergy.
Udział w wydarzeniu był sposobnością do spotkania osób zainteresowanych tematyką odpowiedzialności i przedsiębiorczości.
Więcej informacji o projektach dostępnych jest na stronach:
http://www.trainergy-project.eu/
http://open-mind-project.eu/pl/
Opracowanie: dr Agata Rudnicka, Wydział Zarządzania UŁ