Nowe oblicze Uniwersytetu Łódzkiego nawiązuje do misji uczelni oraz wartości, jakie leżą u jej podstaw - wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość i różnorodność. Silną inspiracją dla wdrażanej identyfikacji jest postać pierwszego rektora Uniwersytetu Łódzkiego, profesora Tadeusza Kotarbińskiego - "człowieka dobrej roboty", którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury. Jego wpływ na formowanie się uczelni przejawiał się w odważnych rozwiązaniach, gwarantowaniu wolności badań i nauki, a także w nastawieniu na przyszłość - wprowadzaniu zmian służących następnym pokoleniom. Światopogląd i doświadczenia profesora Kotarbińskiego odzwierciedla nowy slogan szkoły wyższej - Uwolnij umysł.
- Na Uniwersytecie Łódzkim zawsze odważnie podchodziliśmy do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, szczególnie w zakresie organizacji pracy i funkcjonowania uczelni. Na początku br. roku władze UŁ podjęły decyzję o wprowadzeniu zmian również w obszarze wizualnym. Po uprzedniej dyskusji, nowa koncepcja identyfikacji uczelni została zaakceptowana przez Kolegium Rektorskie, przystali na nią również Dziekani - tłumaczy prof. Antoni Różalski, rektor Uniwersytetu Łódzkiego.
Opracowana tożsamość nie tylko lepiej obrazuje wartości przyświecające uczelni, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżniać się na tle konkurencji.
Uczelnia oczywiście nie rozstaje się ze swoim godłem, które będzie figurować na uniwersyteckim sztandarze, pieczęciach oraz oficjalnych pismach rektorskich.
- Od początku byłam przekonana, że mimo trudności, uda nam się wypracować koncepcję nadającą nowy wymiar marce Uniwersytetu Łódzkiego; spójną identyfikację, dzięki której, zwrócimy uwagę na nasz potencjał i będziemy postrzegani jako uczelnia silna i podchodząca profesjonalnie do wyzwań przyszłości - mówi Anna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego.
- Pierwszy rektor bez wątpienia nadał kierunek, w jakim obecnie zmierzamy. Uniwersytet Łódzki wyraża to poprzez kreatywne podejście do kształcenia, otwartość na to, co nowe i nieoczywiste oraz poprzez odważne dążenie do innowacyjności. Dlatego wprowadzanym zmianom wizualnym towarzyszy zmiana hasła, na bardzo trafne i doskonale dopasowane do charakteru naszego młodego Uniwersytetu, "Uwolnij umysł"- puentuje Rolczak.
Nową wersję logotypu można pobrać z pakietu dostępnego na stronie:
materialy.uni.lodz.plhttps://www.dropbox.com/sh/xlxfimiv4kc71j0/AADNsxCYCXVrzBsDXnZMHxYCa?dl=0https://www.dropbox.com/sh/xlxfimiv4kc71j0/AADNsxCYCXVrzBsDXnZMHxYCa?dl=0
W katalogu znajdują się także skrócone zasady używania znaku. Zasoby materiałów do pobrania będą sukcesywnie powiększać się o zatwierdzone projekty wydziałów oraz wzory promocyjnych koncepcji graficznych.