Nowa tożsamość Uniwersytetu Łódzkiego została stworzona w oparciu o aktualną misję instytucji, która akcentuje takie wartości, jak wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość czy jedność w różnorodności. Opracowana identyfikacja nie tylko dobrze realizuje te założenia, ale także - w porównaniu do wersji poprzedniej - wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej, gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Całościowo pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji.
Więcej o idei nowej identyfikacji: http://www.uni.lodz.pl/aktualnosc/uwolnijumysl
Następstwem opracowania ogólnouczelnianych materiałów wizualnych jest także stworzenie ich wariantów dla wszystkich 12 wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego. Aktualnie zespół odpowiedzialny za wdrożenie nowej identyfikacji dopracowuje ich finalne koncepcje we współpracy z władzami wydziałowymi. W przygotowaniu jest również uniwersytecka sesja zdjęciowa, której efekty zostaną wykorzystane w materiałach promocyjnych uczelni. Powstaje również seria nowych gadżetów.
Nową wersję logotypu, a także papier firmowy można pobrać z pakietu dostępnego na stronie: materialy.uni.lodz.pl. W katalogu znajdują się także skrócone zasady używania znaku oraz wzór stopki email.
Zasoby materiałów do pobrania będą sukcesywnie powiększać się o zatwierdzone projekty wydziałów oraz wzory promocyjnych koncepcji graficznych. Zachęcamy do pobierania i użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące nowej identyfikacji prosimy kierować na adres: promocja@uni.lodz.pl.