Akademia Młodego Ekonomisty to ogólnopolski program edukacji ekonomicznej organizowany od prawie dziewięciu lat. Przedsięwzięcie ma na celu promowanie przedsiębiorczości wśród młodzieży i zachęcanie jej do bliższego zainteresowania się zagadnieniami ekonomicznymi. Pomysłodawcą i organizatorem projektu jest Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.
Semestr zajęć składa się z sześciu spotkań, z których każde trwa dwie godziny lekcyjne. Spotkania AME mają charakter interaktywny i realizowane są w formule edutainment (nauka poprzez zabawę). Pierwsza część - teoretyczna (wykłady) - prowadzona jest przez nauczycieli akademickich oraz ekspertów współpracujących z Fundacją. W drugiej części - praktycznej - każdy uczestnik ma szansę wcielić się w rolę kierownika projektu, negocjatora czy inwestora giełdowego. W nadchodzącej edycji przewidziano zajęcia z zakresu zarządzania konfliktem, trendów w marketingu, komunikacji interpersonalnej, analizy wskaźnikowej przedsiębiorstwa, a także globalizacji.
Akademicki charakter nadaje projektowi nie tylko fakt, że zajęcia odbywają się w publicznych uczelniach, ale także to, że każdy młody student otrzymuje indeks, w którym jest odnotowywana jego obecność na wykładach. Uczestnicy, którzy na ostatnich zajęciach przystąpią do rozwiązywania testu wiedzy ekonomicznej, mają szanse na zdobycie atrakcyjnych nagród i otrzymanie dyplomu laureata AME. Zaliczenie semestru uzyskują wszyscy studenci, który wezmą udział w co najmniej czterech spotkaniach.
Dodatkową wartością projektu są równoległe zajęcia dla rodziców i opiekunów młodzieży. Ich tematyka dotyczy w dużej mierze wychowania i kształtowania kompetencji społecznych oraz postaw przedsiębiorczych u młodzieży.
Łódzkie zajęcia w ramach Akademii Młodego Ekonomisty odbywają się na Wydziale Zarządzania UŁ przy ul. Matejki 22/26.
Formularz zapisów oraz szczegółowe informacje na temat programu Akademii Młodego Ekonomisty, harmonogramu i miejsca spotkań dostępne są na stronie www.gimversity.pl. Liczba miejsc ograniczona.
Materiał źródłowy: Wydział Zarządzania UŁ
Redakcja: Centrum Promocji