Zainteresowania badawcze koncentruje przede wszystkim na problematyce obejmującej pedagogiczne uwarunkowania kultury fizycznej i zdrowotnej, przeciwdziałanie zachowaniom antyspołecznym poprzez sport, propagowanie olimpizmu i zasady fair play jako uniwersalnych wartości wspomagających edukację dzieci i młodzieży.
Kolejny etap rozwoju naukowego zamierza kontynuować w obszarze zagadnień pedagogiki sportu – szczególnie rozpatrując sport jako zjawisko społeczne wraz z jego różnymi przejawami i uwarunkowaniami, funkcjami socjalizacyjnymi oraz wychowawczymi. Planowane jest skupienie uwagi na eksploracjach naukowo-badawczych, obejmujących teoretyczną analizę sportu i edukacji olimpijskiej wraz z ich różnymi przejawami i uwarunkowaniami edukacyjnymi, które będą dotyczyć przede wszystkim funkcji wychowawczych sportu i olimpizmu jako uniwersalnego źródła wartości w praktyce pedagogicznej.
Temat pracy:
"Znaczenie edukacyjne projektu „Jestem fair” opartego na idei neoolimpizmu"
Monografia jest dysertacją odnoszącą się do badania relacji zachodzących pomiędzy normami postępowania fair play oraz stosowania tej zasady na gruncie aktywności sportowej, a także pozasportowej. Przedstawia próbę wskazania na ideę neoolimpizmu jako na możliwość jej wykorzystania w procesie kształtowania właściwych postaw i zachowań młodzieży szkolnej w okresie adolescencji.
Odwiedź repozytorium UŁ i przeczytaj tę pracę.
Motto:
"W igrzyskach olimpijskich najważniejszy jest udział, a nie wygrana; w życiu ważna jest walka, a nie triumf – najważniejsze to nie zwyciężać, ale dobrze walczyć." Pierre de Coubertin