PROFIL PRACOWNIKA: Blanka Gosik

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Sprawowane funkcje:

  • Prodziekan ds. Dydaktycznych
  • Członek Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia
  • Członek Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia
  • Członek Komisji do spraw dydaktycznych i spraw studenckich

Pracownik badawczo-dydaktyczny:

  • prowadzenie zajęć dydaktycznych
  • udział w opracowywaniu oraz aktualizowaniu programów kształcenia
  • prowadzenie i recenzowanie prac dyplomowych
  • prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych, publikowanie wyników badań
  • aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych
  • udział w posiedzeniach Rady Wydziału FUŁ
  • praca w komisjach wydziałowych i rektorskich
  • współpraca z Radą Biznesu przy Wydziale FUŁ

BIOGRAM

W 2003 roku ukończyłam studia na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, na kierunku geografia (specjalizacja – geografia urbanistyczna). Stopień doktora uzyskałam w 2008 roku w macierzystej uczelni na podstawie rozprawy zatytułowanej: Procesy urbanizacyjne w strefach podmiejskich: Piotrkowa Trybunalskiego, Pabianic i Bełchatowa.

Od 2010 roku związana jestem zawodowo z Filią Uniwersytetu Łódzkiego w Tomaszowie Mazowieckim. Obecnie jestem adiunktem w Katedrze Badań Regionalnych WFUŁ. W 2020 zostałam prodziekanem ds. dydaktycznych WFUŁ.

Specjalizuję się w geografii konsumpcji, geografii handlu, marketyzacji, procesach gentryfikacji oraz w tematyce związanej z cmentarzami z okresu I wojny światowej.

Od roku 2020 jestem członkiemPolskiego Towarzystwa Geograficznego.

ZAINTERESOWANIA

Podróże, muzyka, książki - w szczególności skandynawskie kryminały

OSIĄGNIECIA

Publikacje:

  • The Influence of the COVID-19 Pandemics on Consumerist Behaviours in Poland [w:] Knowledge on Economics and Management Conference Proceedings, red. P. Slavickova, J. Stoklasa, Olomouc 2020.
  • Cmentarze z okresu I wojny światowej w przestrzeni sepulkralnej województwa łódzkiego, Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego, 42 (2), 2019.
  • Marketyzacja handlowa na obszarach wiejskich województwa łódzkiego, Studia Obszarów Wiejskich, 55, 2019.
  • The marketization of services in small towns in Poland [w:] Knowledge on Economics and Management: Profit or Purpose Conference Proceedings, red. P. Slavickova, J. Stoklasa, T. Talášek, Olomouc 2019.
  • Marketyzacja usług w małych miastach, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Zarządzanie, 19 (3), 2018, s. 315-329,
  • Marketyzacja handlowa a zachowania konsumpcyjne mieszkańców małych miast, Przegląd Nauk Ekonomicznych, 26, 2017, s. 53-64
  • Wpływ międzynarodowych sieci na przekształcenia handlu detalicznego w Polsce, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 2016, 30 (1), s. 109-123.
  • Wpływ marketyzacji handlowej na zachowania konsumpcyjne mieszkańców miast, ZN WSH Zarządzanie 2016 (3), s. 93-108.
  • Consumption behaviours in the market of tourist services. Motivations and needs for holiday trips of Tourism and Recreation students, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 4 (36) 2016, s. 77-87.
  • Cemeteries from World War I as an anthropogenic advantage of the cities in the Lodz region,Transforming Urban Sacred Places in Poland and Germany, red. Kowalewski M., Królikowska A.M., Polsko Niemiecka Fundacja Na Rzecz Nauki, 2016.
  • Formy aktywności ruchowej ludzi starszych, Space - society - economy, nr 14, 2015
  • Formy spędzania czasu wolnego ludzi starszych na obszarach wiejskich Space –
  • Centra dystrybucyjne sieci handlowych w procesie marketyzacji handlu, D. Zimon (red.),Logistyka stosowana, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2015.
  • Wpływ wielkopowierzchniowego obiektu handlowego na średniej wielkości miasto i jego region. Przykład galerii Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim, Zeszyty Naukowe Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej-Curie, 4(50), Warszawa 2015.
  • Wpływ Lokalnego Programu Rewitalizacji na wizerunek Tomaszowa Mazowieckiego, XXVIII KWoM, Współczesne Czynniki i Bariery Rozwoju Miast, Łódź 2015.
  • Centra dystrybucyjne sieci handlowych w procesie marketyzacji handlu [w:] D. Zimon (red.),Logistyka stosowana, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2015.
  • Wpływ upadłości biur podróży na rynek turystyczny w Polsce [w:] H. Chłodnicka, G. Zimon (red.) Predykcja upadłości w obecnych warunkach gospodarowania, Pobitno Oficyna Wydawnicza Rzeszów 2014.
  • Wpływ wielkopowierzchniowego obiektu handlowego na upadłość firm handlowo-usługowych. Przykład Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim [w:] H. Chłodnicka, G. Zimon (red.)Predykcja upadłości w obecnych warunkach gospodarowania, Pobitno Oficyna Wydawnicza Rzeszów 2014.
  • Eventy narciarskie jako alternatywna oferta dla turystyki biznesowej [w:] Wybrane aspekty górskiej aktywności ruchowej w Polsce i na świecie”, Studia i Monografie AWF we Wrocławiu nr 120, Wrocław 2014.
  • Produkty gentryfikacji wiejskiej jako alternatywna oferta dla turystyki biznesowej, XXVI Konwersatorium Wiedzy o Mieście, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2013.
  • Gentryfierzy miejscy jako kreatorzy nowego produktu turystycznego, XXV Konwersatorium Wiedzy o Mieście, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2012.
  • Cmentarze z I wojny światowej jako walor turystyczny województwa Łódzkiego, Ekonomiczne Problemy Usług nr 66, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego nr 648, Szczecin 2011.
  • Cmentarze z I wojny światowej jako walor antropogeniczny okolicy Łodzi, Turyzm, 2004, nr 14.

Współautorstwo

  • Tworzenie pozytywnego wizerunku miejsca będącego elementem strategii marketingowej miasta – na przykładzie Tomaszowa Mazowieckiego, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Zarządzanie 2018; 19 (3): 331-342.
  • An analysis of working capital management in transport companies [w:] People in economics-decisions, behavior and normative models, Knowledge for market use 2017, red. P. Slavickova, Olomouc 2017.
  • The impact of trade marketization on the transformation of retail trade in Poland,[w:] People in economics-decisions, behavior and normative models, Knowledge for market use 2017, red. P. Slavickova, Olomouc 2017.
  • Rola centrum handlowego w procesie gentryfikacji miast, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 443, Wrocław 2016, 79-88.
  • Wpływ turystyki biznesowej na rozwój miasta i gminy Tomaszów Mazowiecki, Zeszyty Naukowe Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej-Curie, 3(49), Warszawa 2015.
  • Muzea jako miejsce spotkań biznesowych, Przestrzenie komunikacji, J. Kędzior, J. Kowal, B. Krawiec, (red.), Toruń 2015.
  • Usługi transportowe w obsłudze ruchu turystycznego, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego Problemy Transportu i Logistyki pt. Infrastruktura transportu dla rozwoju regionów. Z perspektywy 10-lecia członkostwa w Unii Europejskiej, Szczecin 2014.
  • Management strategies for working capital in a tourism company, Modern Management Review MMR, vol. XIX, 21 (3/2014), July-September2014.

KONTAKT I DYŻURY

POW 3/5 90-255 Łódź

Dyżury

środa: 11:30-13:00 pokój B306