PROFIL PRACOWNIKA: Magdalena Kaliszewska-Henczel

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Zakres zadań w obszarze obowiązków dydaktycznych, m.in.:

  • prowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, w tym prowadzenie zajęć dydaktycznych metodami i technikami kształcenia na odległość;
  • udział w opracowywaniu oraz aktualizowaniu programów kształcenia i planów zajęć dydaktycznych;
  • przeprowadzanie konsultacji ze studentami, w wymiarze co najmniej 2 godzin tygodniowo.

Zakres zadań w obszarze obowiązków badawczych, m.in.:

  • prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych;
  • rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników;
  • aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych.

Zakres zadań w obszarze obowiązków organizacyjnych, m.in.:

  • opieka nad Studenckim Kołem Naukowym „ACoTo?”, działającym przy Katedrze Pedagogiki Wieku Dziecięcego na Wydziale Nauk o Wychowaniu;
  • współpraca z otoczeniem społeczno-kulturowym w zakresie promowania dobrych praktyk pedagogicznych;
  • opieka nad praktykami zawodowymi studentów, przygotowujących się do podjęcia pracy nauczyciela przedszkola i wczesnej edukacji.

BIOGRAM

Tytuł magistra pedagogiki uzyskałam w 2013 roku na Uniwersytecie Łódzkim, tytuł pracy magisterskiej: Bajka w przestrzeni naukowej i edukacyjnej (promotor: dr Anna Pikała). W latach 2013-2019 pracowałam jako wychowawca świetlicy, nauczycielka przedmiotów artystycznych i wczesnej edukacji w łódzkich szkołach. Od 2018 roku jestem zatrudniona w Zakładzie Badań nad Dzieckiem i Dzieciństwem w Katedrze Pedagogiki Wieku Dziecięcego na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Oprócz prowadzenia badań naukowych i zajęć dydaktycznych - sprawuję również opiekę nad Studenckim Kołem Naukowym "ACoTo?", które działa przy Katedrze Pedagogiki Wieku Dziecięcego.


W roku akademickim 2023/2024 koordynuję przedmioty: "Edukacja w przestrzeni kulturowej", "Projektowanie w edukacji polonistycznej", "Literatura dla dzieci", "Książka obrazkowa we wczesnej edukacji".

ZAINTERESOWANIA

- baśń w przestrzeni edukacji

- czytelnictwo dzieci

- edukacja teatralna

- kompetencje kulturowe kandydatów na nauczycieli przedszkola i wczesnej edukacji

OSIĄGNIECIA

Kaliszewska-Henczel, M. (2022). Ways of Understanding Fairy Tales among Teacher Candidates. "Narrative Culture", vol. 9 no. 1, 2022, p. 155-175. Project MUSE muse.jhu.edu/article/850706.

Kaliszewska-Henczel, M. (2021). Kamishibai w edukacji regionalnej. Strategie tworzenia papierowego teatru przez przyszłych i obecnych nauczycieli, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, vol. 16, nr 1(59), s. 67-78. https://doi.org/10.35765/eetp.2021.1659.05

https://doi.org/10.35765/eetp.2021.1659.05Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Baśniowi bohaterowie w przestrzeni edukacji z perspektywy dziecięcych odbiorców, "Rocznik Pedagogiczny", 43/2020, DOI: 10.2478/rp-2020-0008

Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Fairy Tales in Chains of Education, “Elementary Education in Theory and Practice,” vol. 15, no. 2(56), pp. 23-35. DOI: 10.35765/eetp.2020.1556.02

Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Baśniowe przestrzenie działania z perspektywy przyszłych nauczycieli, "Problemy Wczesnej Edukacji / Issues in Early Education", 3 (50), https://doi.org/10.26881/pwe.2020.50.09

https://doi.org/10.26881/pwe.2020.50.09Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Spotkanie baśni i obrazu jako projektowanie kompetencji kulturowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, "Ars Educandi", 17/2020, https://doi.org.10.26881/ae.2020.17.07

KONTAKT I DYŻURY

Dyżury

czwartek: 13:25-15:25 w czwartki: 19 października, 16 listopada, 14 grudnia, 18 stycznia w godzinach 8.50-10.50