PROFIL PRACOWNIKA: Paul Wilson

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

1. Prowadzenie zajęć ze studentami

2. Prowadzenie badań naukowych

3. Publikowanie wyników badań w czasopismach naukowych I monografiach

4. Wygłaszanie referatów na konferencjach

5. Cczłonkostwo w międzynarodowych zespołach badawczych

6. Wymiana międzynarodowa w ramach programu Erasmus+.

BIOGRAM

Urodziłem się w Bradford,w Wielkiej Brytanii, ale prawie całe dzieciństwo spędziłem w hrabstwie Norfolk. Moja matka była Szkotką i jestem dumny z mojego szkockiego pochodzenia. Uzyskałem licencjat z psychologii na University of East London, a w 2001 roku doktorat z psychologii w Birkbeck College, który jest częścią University of London. Tematem mojej rozprawy były związki poznania i emocji. Zanim przyjechałem do Polski byłem zatrudniony w Birkbeck College jako pracownik naukowy. W 2001 roku rozpocząłem pracę w Instytucie Anglistyki i jestem członkiem Zakładu Językoznawstwa Korpusowego i Komputerowego.

ZAINTERESOWANIA

Chociaż wciąż jestem aktywny w dziedzinie poznania i emocji, moje zainteresowania rozwinęły się również w dziedzinie kultury i językoznawstwa. W tym aspekcie skupiam się szczególnie na konceptualizacji i leksykalizacji emocji w różnych językach i kulturach. Zajmuję sie także rolą emocji w nauce języków obcych, robotyce społecznej i problemach międzykulturowych typowych dla mediów społecznościowych i konfliktów. Prowadziłem zajęcia z psychologii społecznej, psychologii edukacji i metodyki naucznia języka angielskiego. Byłem także promotorem prac licencjackich z translatoryki.

OSIĄGNIECIA

Moje najważniejsze publikacje:

1.Lewandowska-Tomaszczyk, B., Žitnik, S., Liebeskind, C., Valunaite Oleskeviciene, G., Bączkowska, A., Wilson, P.A., ... Mitrović, J. 2023. Annotation Scheme and Evaluation: The Case of Offensive Language. Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje 49 (1).

2.Wilson, P. A. & Lewandowska-Tomaszczyk, B. 2023. Collective Identities in Online Contexts. Language, Expressivity and Cognition. Research London/Sydney/New York/New Delhi: Bloomsbury.

3.Wilson, P. A. & Lewandowska-Tomaszczyk, B. 2023. Prototypes in emotion concepts. Lodz Papers in Pragmatics 19(1). 125-143.

4.Lewandowska-Tomaszczyk, B., & Wilson, P. A. 2022. Contrasts and analogies in cluster categories of emotion concepts in monolingual and cross-linguistic contexts: Contempt. Analogy and Contrast in Language: Perspectives from Cognitive Linguistics Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. 405-438.

5.Lewandowska-Tomaszczyk, B., & P. A. Wilson. 2021. Cross-cultural models of mental hurt emotion clusters. Cultural-Linguistic Explorations into Spirituality, Emotionality, and Society Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. 123-147.

6.Lewandowska-Tomaszczyk, B., & P. A. Wilson. 2021. Expressive and reserved cultural linguistic schemas: British and American pride clusters. Cultural Linguistics and World Englishes Singapore: Springer. 261-293.

7.Wilson, P. A. & B. Lewandowska-Tomaszczyk. 2021. Real-world consequences of devirtualization from online to offline spaces: The role of shame as a resource in the honor killing of Qandeel Baloch. From Shame to Well-Being. Industry 4.0 Singapore: Springer. 455-474.

8.Wilson, P. A. & B. Lewandowska-Tomaszczyk. 2020. Effects of non-native versus native teaching scenarios on L2 student emotions. Foreign Language Pedagogy in the Light of Cognitive Linguistics Research Singapore: Springer. 3-15.

9.Lewandowska-Tomaszczyk, B., Wilson, P. A., and Croucher, M. (Eds.) 2017. Approaches to Conflict: Theoretical, Interpersonal, and Discursive Dynamics. Lanham, Maryland: Lexington Books.

10.Wilson, P. A., and B. Lewandowska-Tomaszczyk. 2014. Affective robotics: Modelling and testing cultural prototypes. Cognitive Computation 6(4): 814-840.

Mam dwudziestotrzyletnie doświadczenie dydaktyczne w prowadzeniu zajęć na kierunku filologia angielska, w tym wykładów, konwersatoriów, ćwiczeń i seminariów dotyczących psychologii oraz metodyki nauczania języka angielskiego, a przede wszystkim praktycznej nauki języka angielskiego, głównie pisania tektów akademickich i sprawności akademickich; Wpromowałem 9 prac licencjackich (2014) oraz 9 prac magisterskich (2005) a także zrecenzowałem 3 prace licencjackie i 52 prace magisterskie (w latach 2013-2020).

Prowadziłem wykłady o tematyce “Cross-Linguistic and Cross-Cultural Variability in Emotion Concepts” w uczelnach zagranicznych w ramach programu Erasmus (mobilności nauczycieli akademickich):

  • Universidad de Cádiz, Hiszpania (2023)
  • Masarykova Univerzita, Brno, Czechy (2023)
  • Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, Košice, Słowacja (2022)
  • Universidad de Lleida, Hiszpania (2021)
  • Universidad de Cádiz, Hiszpania (2021)
  • Universidad de Granada, Hiszpania (2020)
  • Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica, Słowacja (2019)
  • Západočeská Univerzita, Plzeň, Czechy (2019)
  • Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, Košice, Słowacja (2018)
  • Masarykova Univerzita, Brno, Czechy (2017)

KONTAKT I DYŻURY

tel: 42-665-52-20

e-mail: paul.wilson@uni.lodz.pl

Dyżury

piątek: 13:30-15:00