Zadaniem przyjętego w 2022 r. Planu na rzecz równych szans (GEP) jest promowanie, monitorowanie i ocena równości oraz różnorodności w obrębie wspólnoty akademickiej, a także włączenie tych kwestii do podstawowych zasad funkcjonowania Uniwersytetu Łódzkiego. Jedną z form promowania równości oraz różnorodności jest cykl szkoleń pod wspólna nazwą W drodze do doskonałości i zrównoważonego rozwoju. Od wyzwań dyskryminacji i uprzedzeń do włączenia i różnorodności. 

To unikalne doświadczenie, które łączy różnorodne formy edukacji, ciekawe metody nauczania, oraz tematy o istotnym znaczeniu dla społeczności akademickiej i pracowników naszego Uniwersytetu. Oferujemy tradycyjne warsztaty, szkolenia on-line, a także „krótkie formy rozwojowe”. Dzięki temu każdy uczestnik i uczestniczka mogą wybrać sposób rozwoju, który najlepiej odpowiada ich stylowi i celom. 

Proponowane tematy szkoleń dotyczą różnych aspektów badania relacji z miejscu pracy, poruszają zagadnienia związane zarówno z trudnymi sytuacjami jak dyskryminacja, przeprowadzają przez sposoby radzenia sobie z wyzwaniami oraz uczą o zmianie organizacyjnej.   

W trakcie szkoleń dużą uwagę będziemy poświęcać budowaniu bezpiecznych, satysfakcjonujących relacji w miejscu pracy, zachęcając Państwa do poznania najważniejszych mechanizmów psychologicznych i komunikacyjnych, które wpływają na ww. relacje. Będziemy pokazywać użyteczne i efektywne narzędzia i sposoby reagowania, które pozwolą Państwu jeszcze lepiej radzić sobie w różnych sytuacjach trudnych i konfliktowych, których możecie doświadczyć w pracy. 

Nasz cykl szkoleń to nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyka. Uczestnicy i uczestniczki zdobywają praktyczne umiejętności i strategie, które mogą zastosować w swoim życiu zawodowym i osobistym. To kompleksowe podejście, które zachęca do refleksji, zmiany, i rozwoju osobistego, przyczyniając się do bardziej otwartego, włączającego i zrozumiałego społeczeństwa. 

Co miesiąc będziemy informować Państwa o bieżących szkoleniach, zachęcając tym samym do udziału i rozpowszechniania informacji wśród społeczności akademickiej. 

WYBIERZ SZKOLENIE DLA SIEBIE - STYCZNIOWA OFERTA

OFERTA STYCZNIOWYCH SZKOLEŃ

 Korzyści z uczestnictwa

  • zwiększenia świadomości odnośnie ważnych mechanizmów psychologicznych wpływających na jakość relacji (w pracy i w domu); 
  • poznanie czynników hamujących otwarty przepływ informacji w pracy; 
  • poznanie sposobów budowania satysfakcjonujących relacji w miejscu pracy (zarówno w pracy stacjonarnej, jak i zdalnej); 
  • przyjrzenie się sobie w kontekście relacji z innymi; 
  • rozwój osobisty; 
  • wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ. 

Program

  • wprowadzenie w koncepcję Analizy Transakcyjnej: najważniejsze potrzeby według Analizy Transakcyjnej, znaki rozpoznania – czym są i jakie są rodzaje znaków rozpoznania; 
  • mechanizmy psychologiczne dotyczące znaków rozpoznania; 
  • co robić, aby budować dobre relacje w miejscu pracy i nie tylko - 10 dobrych praktyk pozwalających na budowanie bardziej opłacalnych i trwałych relacji z innymi; 
  • autoanaliza i analiza najbliższego otoczenia zawodowego pod kątem jakości relacji i wymiany znaków rozpoznania; 
  • ekonomia znaków rozpoznania – dlaczego niekiedy trudno zbudować dobre relacje: zakazy i przekonania dotyczące znaków rozpoznania według Clauda Steinera; 
  • identyfikacja hamujących przekonań u siebie i innych; 
  • wymiana pomysłów i doświadczeń związanych z budowaniem satysfakcjonujących relacji. 

Prowadzone szkolenie będzie bazować na wybranych elementach Analizy Transakcyjnej, czyli teorii wykorzystywanej do pracy z ludźmi w organizacjach na całym świecie. Dostarcza ona prostych modeli, pozwalających na pogłębione rozumienie siebie i innych oraz wprowadzanie opłacalnych zmian. 

Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna 

Czas trwania szkolenia: 7 godzin 

Forma szkolenia: stacjonarne 

HARMONOGRAM

  • kadra zarządzająca wyższego szczebla, kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna
    15 stycznia, 8:30-15:30
    prowadzący: Mateusz Hauk
    formularz rejestracyjny
     
  • kadra administracyjna
    17 stycznia, 8:30-15:30
    prowadząca: Marta Kucharska-Hauk
    formularz rejestracyjny
     
  • studiujący i doktoryzujący się
    17 stycznia, 8:30-14:30
    prowadząca: Olga Zwardoń-Kuchciak
    formularz rejestracyjny

Korzyści

  • zwiększenie świadomości odnośnie ważnych mechanizmów psychologicznych wpływających na jakość relacji; 
  • poznanie koncepcji gier psychologicznych i trójkąta dramatycznego (jako podstawy konfliktów i trudnych sytuacji); 
  • przyjrzenie się sobie w kontekście doświadczanych trudności w relacji z innymi (dlaczego niektóre sytuacje ciągle kończą się tak samo); 
  • wypracowania sposobów na radzenie sobie z trudnościami we współpracy; 
  • rozwój osobisty; 
  • wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ. 

Program

  • definicja i wyznaczniki gier; 
  • omówienie gry na przykładzie specjalnie stworzonego casu; 
  • Trójkąt Dramatyczny i role w grach: Prześladowca, Ratownik, Ofiara – charakterystyka; 
  • dynamika gier; 
  • konsekwencje gier: „pozorne korzyści” i przyczyny (dlaczego i po co gramy); 
  • gry psychologiczne a konflikty, sytuacje trudne i „zrzucanie odpowiedzialności; 
  • omówienie realnych przypadków (sytuacje trudne w relacjach ze Współpracownikami i Klientami) w odniesieniu do gier psychologicznych; 
  • sposoby niewchodzenia w gry lub jak najszybszego wychodzenia z gier; 
  • które gry zauważam w moim najbliższym otoczeniu – analiza gier w które grają inni, analiza gier w których uczestniczę. 

Prowadzone szkolenie będzie bazować na wybranych elementach Analizy Transakcyjnej, czyli teorii wykorzystywanej do pracy z ludźmi w organizacjach na całym świecie. Dostarcza ona prostych modeli, pozwalających na pogłębione rozumienie siebie i innych oraz wprowadzanie opłacalnych zmian. 

Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna; kadra administracyjna; studiujący i doktoryzujący się 

Czas trwania szkolenia: 6 lub 7 godzin w zaleznosci od grupy 

Forma szkolenia: stacjonarne 

HARMONOGRAM

  • kadra zarządzająca wyższego szczebla, kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna, kadra administracyjna
    22 stycznia, 8:30-14:30
    prowadzący: Mateusz Hauk
    formularz rejestracyjny
     
  • studiujący i doktoryzujący się
    24 stycznia, 8:30-14:30
    prowadząca: Olga Zwardoń-Kuchciak
    formularz rejestracyjny

Korzyści

  • wzmocnienie się w roli lidera_liderki w rzeczywistości akademickiej; 
  • zwiększenie wiedzy i świadomości odnośnie mechanizmów psychologicznych zachodzących w trakcie egzekwowania, w tym przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej (zwłaszcza tej krytycznej); 
  • poznanie i przećwiczenie praktycznych sposobów i narzędzi na przekazywanie informacji zwrotnej; 
  • rozwój osobisty; 
  • wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ. 

 Program

  • dlaczego tak trudno dawać konstruktywny feedback; 
  • opory nadawcy przed daniem krytycznej informacji zwrotnej; 
  • trudne reakcje innych na krytyczny feedback – jak radzić sobie ze złością i oporem współpracowników_współpracowniczek; 
  • pułapki i błędy związane z feedbackiem – jak unikać barier komunikacyjnych; 
  • feedback w duchu „Radykalnej Szczerości” – jak nie wpadać w rujnującą empatię i nieprzyjemną agresję; 
  • podstawy dobrego feedbacku: komunikat Ty versus Komunikat Ja/model FUKO jako punkt wyjścia pod wzmacniającą i krytyczną informację zwrotną/ budowanie gruntu pod odbiór krytycznej informacji zwrotnej/ radzenie sobie z emocjami rozmówcy podczas trudnych informacji zwrotnych. 

Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy) 

Czas trwania szkolenia:  7 godzin  

Forma szkolenia:  stacjonarne

HARMONOGRAM

  • kadra zarządzająca wyższego szczebla, kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
    29 stycznia, 8:30-15:30
    prowadzący: Mateusz Hauk
    formularz rejestracyjny

Korzyści

  • budowanie i rozwijanie wiedzy, poszerzanie świadomości na temat work-life balance (WLB) i innych koncepcji związanych z integracją różnych sfer życia; 
  • skupienie się na zrozumieniu wzajemnych relacji między poszczególnymi obszarami naszej aktywności (praca, rodzina, znajomi, rozrywka, duchowość, zdrowie etc. – konflikt i facylitacja); 
  • autorefleksja na temat własnego funkcjonowania w różnych rolach życiowych; 
  • rozwój osobisty; 
  • wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami. 

 Program

  • wprowadzenie w koncepcję work-life balance: sposoby definiowania, krytyka, koncepcje alternatywne; 
  • konfliktowe i facylitujące (wspierające) interakcje między dominującymi obszarami życia; 
  • uwarunkowania indywidualnej równowagi między pracą a życiem prywatnym; 
  • model wymagań i zasobów pracy Bakkera i Demerouti i jego użyteczność dla oceny oczekiwań i możliwości; 
  • integracja ról życiowych na różnych etapach życia – czy płeć ma znaczenie dla jej kształtowania? 
  • wyzwania na drodze do WLB na uniwersytecie dla osób na różnych szczeblach kariery naukowej, administracyjnej i studenckiej; 
  • jak się nie potknąć o kamienie, czyli dobre praktyki w budowaniu satysfakcjonujących relacji między poszczególnymi sferami życia. 

Warsztat daje możliwość uzyskania wiedzy o koncepcji work-life balance oraz zrozumienia tego, jak życie rodzinne i zawodowe/studenckie na uczelni mogą wzajemnie się przenikać. Pozwala na autorefleksję w zakresie własnego funkcjonowania na uniwersytecie i poza nim. Jest on skierowany także do studentów chcących dowiedzieć się więcej na temat możliwości efektywnego łączenia różnych sfer życia. 

Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna; kadra administracyjna; studiujący i doktoryzujący się 

Czas trwania szkolenia: 6 lub 7 godzin  

Forma szkolenia: stacjonarne 

HARMONOGRAM

  • kadra zarządzająca wyższego szczebla, kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna, kadra administracyjna
    23 stycznia, 8:30-15:30
    prowadzący: Paulina Szymańska
    formularz rejestracyjny
     
  • studiujący i doktoryzujący się
    19 stycznia, 9:00-15:00
    prowadząca: Karolina Kossakowska
    formularz rejestracyjny

Korzyści

  • poznanie przydatnych narzędzi i metod odnoszących się do work-life balance: kontrakty, asertywna prośba, asertywna odmowa; 
  • trening i doskonalenie poznanych narzędzi i metod w realnych sytuacjach uczestników; 
  • analiza sposobów zawierania kontraktów przydatnych w uzyskaniu właściwej równowagi między sferą zawodową i pozazawodową; 
  • wymiana pomysłów na użyteczne sposoby radzenia sobie z przeciążeniem i zmniejszania wymagań wynikających z wielu ról; 
  • rozwój osobisty; 
  • wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami. 

Program

  • dlaczego warto rozmawiać i umawiać się na różne rzeczy - rola kontraktowania w. procesie balansowania między życiem prywatnym a zawodowym; 
  • kontrakt w ujęciu teorii Erica Berne'a; 
  • jak efektywnie się dogadać - zasady dobrego kontraktu; 
  • rola asertywności w odniesieniu do relacji między życiem prywatnym a zawodowym; 
  • zasady asertywnego formułowania próśb; 
  • algorytm asertywnej odmowy; 
  • trening w zakresie asertywności i kontraktowania w sytuacji zaburzonej równowagi między różnymi domenami życia. 

Warsztat daje możliwość nabycia wiedzy i wykorzystania w praktyce uniwersyteckiej idei kontraktowania. Pozwala zbudować kompetencje w zakresie asertywności i stawiania granic w odniesieniu do sytuacji społecznych przekraczających nasze możliwości lub wykraczających poza naszą gotowość do podejmowania działań w określonym charakterze. 

Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca, pracownicy badawczy, badawczo-dydaktyczni, dydaktyczni, kadra administracyjna, doktoranci, studenci 

Czas trwania szkolenia: 6 lub 7 godzin

Forma szkolenia: stacjonarne

HARMONOGRAM

  • kadra zarządzająca wyższego szczebla, kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna, kadra administracyjna
    26 stycznia, 8:30-15:30
    prowadzący: Paulina Szymańska
    formularz rejestracyjny
     
  • studiujący i doktoryzujący się
    26 stycznia, 9:00-15:00
    prowadząca: Karolina Kossakowska
    formularz rejestracyjny

Korzyści

  • zwiększenie wiedzy, świadomości i poczucia współodpowiedzialności za wdrażanie i zakorzenianie kultury różnorodności w instytucjach szkolnictwa wyższego; 
  • zwiększenie świadomości na temat mechanizmów psychologicznych wpływających na uprzedzenia i dyskryminację; 
  • odkrywanie i doświadczanie narzędzi oraz metod wspierających różnorodność i inkluzję; 
  • poznanie i wymiana sposobów oraz dobrych praktyk sprzyjających wdrażaniu kultury różnorodności i włączania w instytucjach szkolnictwa wyższego i innych organizacjach; 
  • wypracowanie sposobów sprzyjających różnorodności i włączeniu w UŁ; 
  • rozwój osobisty; 
  • wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ. 

 Program

  • wprowadzenie w tematykę DEI – różnorodności, równości i inkluzji; 
  • różnorodność niejedno ma imię… – o kategoriach i typach różnorodności; 
  • różnorodność i włączanie w Uniwersytecie (główne założenia, korzyści w wyzwania wynikające z różnorodności w organizacji, włączanie grup podatnych na wykluczenie: kobiety, osoby neuroróżnorodne, LGBTQIA, migranci, etc.) 
  • autoanaliza i analiza otoczenia zawodowego w kontekście poszanowania i doceniania różnorodności; 
  • psychospołeczne mechanizmy zachowań dyskryminacyjnych – błędy poznawcze, stereotypy i uprzedzenia; 
  • ocena własnych postaw wobec mniejszości i osób odmiennych od siebie; 
  • identyfikacja własnych zachowań przyczyniających się do dyskryminacji; 
  • różnorodność i inkluzja w badaniach i nauczaniu; 
  • budowanie kultury inkluzywnej – UŁ jako organizacja otwartych drzwi; 
  • zarządzanie różnorodnością w organizacjach; 
  • opłacalne techniki i narzędzia do zwiększania świadomości indywidualnej jak i grupowej 
  • dobre praktyki – wymiana pomysłów i doświadczeń związanych z budowaniem uczelni otwartych drzwi. 

Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna; kadra administracyjna; studiujący i doktoryzujący się 

Czas trwania szkolenia: 7 godzin  

Forma szkolenia: stacjonarne 

HARMONOGRAM

  • kadra zarządzająca wyższego szczebla, kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna, kadra administracyjna
    31 stycznia, 8:30-15:30
    prowadząca: Marta Kucharska-Hauk
    formularz rejestracyjny

 

Korzyści

  • poznanie istoty dyskryminacji, jej rodzajów i przejawów w organizacji; 
  • zrozumienie wyzwań i kosztów związanych z pojawianiem się negatywnych zjawisk w organizacji; 
  • umiejętność definiowania sytuacji dyskryminacyjnych i ukrytych uprzedzeń oraz ich eliminowania; 
  • zwiększenie świadomości mechanizmów stojących u podstaw dyskryminacji, uprzedzeń i stereotypów i możliwości ich przerywania; 
  • umiejętność rozpoznania niewłaściwych zachowań w organizacji. 

Program

  • kwestia dyskryminacji i konsekwencje bycia dotkniętym dyskryminacją; 
  • rodzaje nieodpowiednich zachowań w miejscu pracy; 
  • łańcuch dyskryminacji; 
  • stereotypy i uprzedzenia - czynniki powstawania, mechanizmy i przykłady; 
  • koszty niewłaściwych zachowań w miejscu pracy; 
  • nieuświadomione uprzedzenia w miejscu pracy; 
  • przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w miejscu pracy. 

Warsztat ukierunkowany jest na praktykę. W czasie spotkania osoby uczestniczące poznają mechanizmy towarzyszące powstawaniu stereotypów, uprzedzeń i dyskryminacji a także błędów poznawczych. Tematyka wyzwań organizacyjnych będzie punktem wyjścia do omówienia wybranych sposobów eliminowania tych negatywnych zjawisk z organizacji oraz budowania organizacji szanujących prawa człowieka. 

Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna; kadra administracyjna; studiujący i doktoryzujący się 

Czas trwania szkolenia: 6 lub 7 godzin  

Forma szkolenia: stacjonarne 

HARMONOGRAM

  • studiujący i doktoryzujący się
    24 stycznia, 9:30-15:30
    prowadząca: Janusz Reichel
    formularz rejestracyjny
     
  • kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna, kadra administracyjna
    26 stycznia, 9:30-15:30
    prowadzący: Agata Rudnicka
    formularz rejestracyjn

Korzyści

  • poznanie naukowego rozumienia terminów: płeć społeczno-kulturowa, różnorodność, intersekcjonalność, mainstreaming, perspektywa włączająca i wrażliwa na różnice; 
  • odpowiedź na pytanie, dlaczego włączanie kontekstu różnorodności i wielokulturowości w badaniach naukowych (np. pracach dyplomowych) jest ważna i potrzebna; 
  • praca z narzędziem "koło uprzywilejowania i władzy" (wheel of privilege and power) - autorefleksja nad własnym usytuowaniem społecznym, ekonomicznym i kulturowym; 
  • refleksja nad tym, jak przygotować pracę dyplomową albo innego rodzaju pracę akademicką w sposób wrażliwy na różnice; 
  • zapoznanie się z gender/diversity impact assessment - jak krok po kroku wykorzystać to narzędzie w studenckiej pracy badawczej czy zawodowej; 
  • wymiana doświadczeń z osobami zainteresowanymi problematyką wykluczenia i działaniami antydyskryminacyjnymi. 

 Program:  

  • gender/diversity mainstreaming w życiu codziennym i w nauce; 
  • znaczenie perspektywy płci w nauce - krótkie wprowadzenie do problematyki; 
  • intersekcjonalność w badaniach i w uniwersytecie - czym jest intersekcjonalna akademia; 
  • „koło uprzywilejowania i władzy" jako narzędzie rozmowy o wykluczeniu i nakładających się procesach dyskryminacji; 
  • GIA (Gender Impact Assessment) - narzędzie ułatwiające włączenie perspektywy płci i różnorodności do badań naukowych i prac dyplomowych. 

Warsztat ma na celu pokazanie, w jaki sposób można włączać perspektywę płci, różnorodności i intersekcjonalności w działania na uczelni, a przede wszystkim w badania naukowe (bez względu na dyscyplinę naukową). Ma charakter praktyczny polegający na zaznajomieniu osób uczestniczących z konkretnymi narzędziami (wypracowanymi w ramach międzynarodowych projektów badawczych) służącymi ocenie wpływu płci w planowaniu badań. Wprowadza także w problematykę gender mainstreamingu i intersekcjonalności, jak również wyjaśnia wymogi Komisji Europejskiej w tym względzie podczas aplikowania o środki finansowe. 

Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra badawcza i dydaktyczna; kadra administracyjna; studiujący i doktoryzujący się; osoby pracujące w Centrum Nauki oraz wydziałowych biurach ds. projektów naukowo-badawczych 

Czas trwania szkolenia: 4 godziny  

Forma szkolenia: stacjonarne lub online

HARMONOGRAM

studiujący i doktoryzujący się
17 stycznia, 9:00-13.30
prowadząca: Aleksandra Różalska
formularz rejestracyjny

POZNAJ NASZYCH TRENERÓW I TRENERKI

Mateusz Hauk - doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii UŁ, trener biznesu i umiejętności interpersonalnych. Specjalizuje się w rozwoju umiejętności szefowskich i menedżerskich, budowaniu i usprawnianiu pracy zespołów, zarządzaniu emocjami w pracy menedżera, pomocy w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i wdrażaniu zmian, facylitacji i moderacji, działaniach ukierunkowanych na poprawę relacji w miejscu pracy (zarówno w otoczeniu wewnętrznym, jak i zewnętrznym organizacji) przy równoczesnym zwiększaniu efektywności.  

Aleksandra Różalska - doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, magistra stosunków międzynarodowych (studia amerykanistyczne), adiunkta w Katedrze Badań Kulturowych Wydziału Filologicznego, kierowniczka Ośrodka Naukowo-Badawczego Problematyki Kobiet UŁ, ekspertka w dziedzinie gender studies, kierowniczka międzynarodowych projektów badawczych RESET (Horyzont 2020)  i FEAST (Horyzont Europa) oraz studiów magisterskich GEMMA (Erasmus Mundus), wykonawczyni w projekcie MiEN “Teatralne dziedzictwo polskich migrantów. Interdyscyplinarne badania kultury polskiej za granicą”. 

Paulina Szymańska - doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka i zastępczyni dyrektora w Instytucie Psychologii UŁ Aktualnie związana zawodowo z Zakładem Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną, gdzie pracuje dydaktycznie oraz prowadzi badania naukowe, głównie dotyczące różnych aspektów życia rodzinnego. Doświadczenie praktyczne zdobywała udzielając wsparcia psychologicznego oraz prowadząc warsztaty i treningi dla różnych grup wiekowych m.in. z zakresu akceptacji, tolerancji, problematyki wartości, wzorów i autorytetów czy też konfliktów rodzinnych. Uczestniczka europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z redukcją stresu i edukacją włączającą, gdzie była współautorką interaktywnych gier i materiałów szkoleniowych dla edukatorów, pomagających promować włączenie w różnych obszarach w oparciu o równość płci i dywersyfikację kontekstu społeczno-kulturowego. Aktualnie członkini zespołu projektowego RESET. 

Agata Rudnicka-Reichel - od 15 lat zawodowo zajmuje się problematyką społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonego. Doktor nauk ekonomicznych. Od początku swojej aktywności zawodowej zajmuje się edukacją i promocją zrównoważonego rozwoju i CSR. Związana z Wydziałem Zarządzania UŁ. Ekspertka Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Członkini Rady Naukowej Centrum Innowacji Społecznych UŁ oraz Rady Programowej Centrum Studiów Zrównoważonego Rozwoju UŁ. W latach 2010-2021 prezeska Fundacji CSR Impact. W latach 2018-2020 Pełnomocniczka Rektora UŁ ds. społecznej odpowiedzialności uczelni. Zaangażowana społecznie w działania na rzecz upowszechniania CSR m.in. w ramach Fashion Revolution Poland, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (praca nad standardem ISO 26000, koordynacja działań związanych z publikacją ISO 20400), Ministerstwa Gospodarki (od 2009 do teraz, w ramach członkostwa i przewodniczenia grupom roboczym. Głównymi obszarami jej zainteresowań są: strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności, zrównoważone modele biznesowe, problematyka rozwoju zrównoważonego i odpowiedzialności w łańcuchach dostaw oraz kwestie związane z edukacją na rzecz CSR i rozwoju zrównoważonego a także przedsiębiorczość społeczna. Szczególnie bliska jest jej problematyka mody zrównoważonej i odpowiedzialnej. Członkini zespołów realizujących międzynarodowe projekty edukacyjne i badawcze. Uczestniczka wielu konferencji naukowych i branżowych poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju, CSR i łańcucha dostaw. Prelegentka i moderatorka na wydarzeniach poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju. Współpracuje z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych sektorów wspierając je w zmianie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Certyfikowana trenerka, menadżerka projektów, tutorka, mediatorka. Nieustannie pracuje nad doskonaleniem kompetencji szkoleniowych poprzez udział w licznych kursach i szkoleniach. Pasjonatka metody Design Thinking. Została wyróżniona jako jedna z kobiet polskiego CSRu przez FOB (2013) oraz jedna z 25 Liderek Zrównoważonego Rozwoju przez Forbes Women (2021). 

Patrycja Chudzicka-Dudzik - asystentka w Katedrze Amerykanistyki i Mass Mediów, współpracuje z Ośrodkiem Naukowo-Badawczym Problematyki Kobiet Uniwersytetu Łódzkiego. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje w obszarze interdyscyplinarnych studiów genderowych. Współredaktorka tomu poświęconego tematyce gender w życiu społecznym i kulturze. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji i warsztatów naukowych w kraju i zagranicą. Badaczka, wykładowczyni i członkini zarządu w międzynarodowych projektach naukowych (np. UPGEM, WS Debate, ACT, INSPIRE) i dydaktycznych (np. GEMMA, InterGender). 

Karolina Kossakowska - doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii w Instytucie Psychologii UŁ, psycholożka, trenerka umiejętności interpersonalnych. Uczestniczka europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z dobrostanem psychicznym dzieci, młodzieży i dorosłych, gdzie była współautorką interaktywnych materiałów szkoleniowych dla edukatorów, mających na celu kształtowanie i rozwijanie kompetencji interpersonalnych wspierających szeroko rozumiany dobrostan psychiczny. 

Olga Zwardoń-Kuchciak - asystentka w Zakładzie Psychologii Pracy, Organizacji i Doradztwa Kariery w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, psycholożka, trenerka biznesu i umiejętności interpersonalnych. W pracy badawczej podejmuje zagadnienie rozwoju kapitału psychologicznego w kontekście efektywności zawodowej pracowników i budowania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego GIG-OSH, wykonawczyni w projekcie RESET. W pracy trenerskiej specjalizuje się w rozwoju umiejętności psychospołecznych związanych z regulacją emocji i napięcia, komunikacją, budowaniem relacji i dobrostanu w miejscu pracy i poza nim. 

Marta Kucharska-Hauk - doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka Zakładzie Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną w Instytucie Psychologii UŁ, trenerka umiejętności interpersonalnych od 2010 roku. Współtwórczyni merytoryczna platform e-learningowych i e-coachigowych. Projektuje i realizuje programy szkoleniowe, dydaktyczne oraz gry symulacyjne w biznesie i edukacji. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu współpracy i efektywności osobistej, komunikacji i asertywności, różnorodności i inkluzywności, regulacji emocji i zarządzania stresem oraz wspierania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego RESET. 

Janusz Reichel - doktor habilitowany w naukach o zarządzaniu i jakości. Zajmuje się społecznymi i środowiskowymi aspektami zarządzania, społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw (CSR), etyką biznesu, zarządzaniem środowiskowym oraz problematyką rozwoju zrównoważonego; osobnym obszarem jego zainteresowania i działalności praktycznej jest zarządzanie organizacjami pozarządowymi oraz w sektorze przedsiębiorczości społecznej. Jest autorem, współautorem i redaktorem kilku książek, oraz autorem ponad 100 artykułów naukowych i popularnonaukowych.