Opis zadań
1. Opracowanie i utrzymanie w stałej aktualności:
- dokumentacji planistycznej dotyczącej organizacji i funkconowania Stałego Dyżuru Rektora UŁ,
- -planu potzreb świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz zabezpieczenia zadań obronnych i obrony Uczelni,
- bazy dydaktyczno-naukowej itechniczno-materiałowej na potzrezeby obronne UŁ.
2. Opracowanie i wdrażanie harmonogramu wykonywania zadań w zakresie przygotowania szczególnej ochrony obiektów ważnych dlas bezpieczeństwa i funkcjonowania Uczelni.
3. Realizowanie całokształtu prac związancyh z 5eklamowaniem pracowników UŁ od obowiązku pełnienias czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
4. Realizowanie prac związanych z zabepzieczeniem najważniejszych urządzeń i aparatury UŁ na wypadek zagroz,enia.
5. Realizowanie praz związanych z opracowaniem i aktualizacją dokumentacji dot. ochrony wybitnych twórców kultury i nauki zatrudnionych w UŁ na okres zagrożenia.
6. Opracowanie i aktualizacja Planu Operacyjnego Funkcjonowania Unoiwersytetu Łódzkiego w warunkach zewnętzrnego zagrozenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
7. Opracowanie i bieżące aktualizowanie:
- procedur postępowania na wypadek wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń w obiektach UŁ,
- ocena zagrożenia( na czas P i W) obiektów UŁ w świetle aktualnie wystepujących zagrozeń na terenie Miasta Łodzi,
danych dotyczących rodzajow i ilości przechowywanych i stosowanych w UŁ do celów laboratoryjnych substancji i środków chemicznych, których uwolnienie stanbowi nadzwyczajne zgarożenie,
8. Opracowanie iaktualizacja planów działania dla powołanych w UŁ Formacji OC.
9. Aktualizacja dokumentacji Planu Obrony Cywilnej UŁ w części opisowo-tabelarycznej i graficznej oraz prowadzenie bieżącej ewidencji obsad Formacji OC.
10. Kontrola i nadzów nad pzrestzreganiem właściwego klasyfikowania i oznaczania oraz rekestrowania dokumentów niejawnych w odpowiednich dziennikach.
11. Nadzór nad obiegiem dokumentow nierjawnych w UŁ.
12. Udostępnanie dokumentow niejawnych osobom posiadającym stosowne poświadzcenie bepzieczeństwa.
13. Dbanie o zwrot dokumenów niejawnych po wyznaczonym okresie wypożyczenia.
14. Przyjmowanie i wysyłanie pism i przesyłek niejawnych od i do odpowiednich nadawców odpowiednio opakowanych i nienaruszonych oraz zarekestrowanych.
15. Prowadzenie ksiag doręczeń miejscowych.
16. Prowadzenie rejestru teczek dokumentow niejawnych, dziennikow i skiązek ewidencyjnych.
17. Prowadzenie ewidencji pieczeci i stempli.
18. Kompletowanie dokumentacji kancelaryjnej na koniec roku kalendzraowego.
19. Przygotowywanie dokumentacji niejwnych, które utraciły swoją aktualność i zostały wycofane z użycia z pzreznaczeniem do zniszczenia poprzez wykonywanie.
20. Przygotowanie dokuemntacji niejawnej do przeklasyfikowania po upływie terminów wąności uzytkowych.
21. Właściwe zabepzieczenie dokumentow i nośników elektronicznych zawierających informacje niejawne.
22. Przeprowadzanie zwykłych postępowan sprawdzających.
23. Po zakończeniu zwykłego postępowania sprawdzającego z wynikiem pozytywnym wydanie poświadczenia bezpieczeństwa osobie sprawdzanej.
24. Przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających.
25. Prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
26. Dokonywanie okresowych przeglądów stanowisk oraz sporządzanie wykazu stanowisk i osób dopuszczonych do informacji niejawnych.
27. Nadzór nad stosowaniem środków ochrony fizycznej w celu uniemożliwienia osobom nieupoważnionym dostępu do takich informacji, a w szczególności przed:
- działaniem obcych służb specjalnych,
- zamachem terrorystycznym lub sabotażem,
- kradzieżą lub zniszczeniem materiału,
- próbą wejścia osób nieuprawnionych,
- nieuprawnionym dostępem pracowników do materiałów oznaczonych wyższą klauzulą tajności.
28. Prowadzenie magazynu sprzętu Obrony Cywilnej.
29.Gospodarowanie sprzętem OC.
30. Bieżący przegląd i konserwacja sprzętu OC.
Dane kontaktowe
Zespół Spraw Obronnych