Dr Kinga Stopczyńska – kierownik i twórczyni kierunku studiów „Digital Communication and Social Media for Management”, prowadzonego w języku angielskim na Wydziale Zarządzania UŁ. Ekspert w dziedzinie mediów, social media i PR kryzysowego. Coach biznesu z zakresu strategii mediów społecznościowych, komunikacji marketingowej i wizerunku marek. Autorka kilkudziesięciu publikacji, m.in.: „Influencer marketing w dobie nowych mediów” – pierwszej książki na rynku polskim dotyczącej tak szerokiego podejścia do tematyki Influencer marketingu.
Co zainspirowało Panią do zostania naukowcem?
Komunikacja marketingowa to moja pasja. Pociąga mnie jej nietuzinkowość, kreatywność i możliwość połączenia tego w unikalną strategię firmy. Już w czasie studiów pracowałam, jako praktyk w sferze mediów i to zainspirowało mnie do ciągłego poszerzania wiedzy i poszukiwania nowych rozwiązań.
Jaki wpływ na otaczającą rzeczywistość wywiera Pani praca?
Otwartość na ludzi i ich twórcze podejście do mediów, są kluczowymi elementami mojej pracy. Media społecznościowe to przestrzeń, w jakiej funkcjonujemy każdego dnia, dlatego każda moja publikacja spotyka się z szerokim komentarzem, ponieważ dotyka obszarów, które wielu osobom są szczególnie bliskie. Połączenie pracy biznesowej i naukowej pozwala mi szybko wykorzystywać wyniki badań i budować autentyczne relacje z klientami. Jednak szczególnie dumna jestem z relacji ze swoimi studentami, którzy korzystając z przekazanej im wiedzy i doświadczenia z dużą odwagą i sukcesami działają na rynku.
Jak Pani rozumie pojęcie: zawód naukowca?
To otwartość na świat i unikanie szablonowego podejścia. To umiejętność łączenia ze sobą teorii z najlepszą praktyką. To również umiejętność dzielenia się wiedzą z innymi, cały czas czerpiąc z ich przemyśleń i opinii. Bycie naukowcem to dla mnie znacznie więcej, aniżeli tylko i wyłącznie posiadanie wiedzy – to ciągła świadomość tego, jak ważny jest samorozwój i jak istotne jest podchodzenie do tematu z prawdziwą pasją. Bez pasji nigdy nie będziemy twórczy i nieszablonowi, a przecież to czyni nas wyjątkowymi.
Więcej o pracy dr Kingi Stopczyńskiej
Social media dla dzieci – zagrożenie, ale i szansa
Influencer marketing – tylko moda czy nadal strategia sukcesu marek?
Influencer marketing w dobie nowych mediów (publikacja)
Influencer marketing, czyli jak blogerzy wpływają na nasze zakupy
Dorobek Naukowy
Materiał źródłowy: dr Kinga Stopczyńska (Wydział Zarządzania)
Redakcja: Michał Gruda (Centrum Komunikacji i PR)
Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.