KIERUNEK: MEDIA AUDIOWIZUALNE I KULTURA CYFROWA
Opis studiów
Studia te adresowane są do osób, których zainteresowania i plany zawodowe koncentrują się wokół filmu, mediów audiowizualnych oraz zjawisk przynależących do współczesnej kultury cyfrowej. Wśród zagadnień wymienić należy m.in. badania nowych mediów i filmu przy wykorzystaniu różnych modeli estetycznych, funkcjonowanie rozmaitych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych w obszarze mediów oraz społeczne, ekonomiczne i techniczne determinanty medialnych procesów twórczych i praktyk odbiorczych.
Celem studiowania jest uzyskanie pogłębionej, uporządkowanej i podbudowanej teoretycznie wiedzy, jednak główny akcent postawiono na aspekty badawcze. MEDIA AUDIOWIZUALNE I KULTURA CYFROWA to kierunek kształcący umiejętność krytycznego myślenia oraz dostarczający niezbędnych narzędzi do zrozumienia, analizy i aktywnego uczestniczenia we współczesnej kulturze, zarówno w roli odbiorcy, jak i twórcy.
Program studiów umożliwia wybór zindywidualizowanej ścieżki rozwoju. Dziewięć modułów zajęciowych zawiera kilka propozycji przedmiotów, spośród których studenci wybiorą te najbardziej dostosowane do ich potrzeb i preferencji. Umiejętności badawczo-praktyczne (m. in. badanie strategii sektora medialnego oraz praktyk mediów społecznych, analizy tekstów audiowizualnych, praktyk designu czy kreacji przekazu multimedialnego) i pogłębiona wiedza z zakresu teorii oraz metodologii rozwijane są w modułach takich jak: strategie badań mediów, technologie doświadczenia/teorie mediów, analiza/krytyka, estetyki/autorzy/gatunki/, narracje audiowizualne, kreacja/produkcja, historia/archiwum, polityki mediów, dystrybucja/obiegi medialne.
MEDIA AUDIOWIZUALNE I KULTURA CYFROWA to studia ukierunkowane również na rozwijanie komplementarnych umiejętności praktycznych: planowania, organizowania działań w obszarze mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej, ale także wykształcenie tak zwanych kompetencji miękkich, takich jak: komunikatywność, efektywność działania, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, zarządzanie czasem i zdolność do kierowania zespołem.
Specjalności
Studenci budują własne ścieżki kształcenia, wybierając przedmioty w ramach następujących modułów:
- Moduł 1: Strategie badań mediów
- Moduł 2: Technologie doświadczenie/teorie mediów
- Moduł 3: Analiza/krytyka
- Moduł 4: Estetyki/autorzy/gatunki
- Moduł 5: Kreacja/produkcja
- Moduł 6: Narracje audiowizualne
- Moduł 7: Historia/archiwum
- Moduł 8: Polityki mediów
- Moduł 9: Dystrybucja/obiegi medialne
Główne przedmioty
- Współczesne strategie badań humanistycznych
- Humanistyka cyfrowa
Zapoznaj się z kompletnym programem studiów ze wszystkimi przedmiotami kierunku.
Zapraszamy na stronę Instytutu prowadzącego kierunek.
Sylwetka absolwenta
Studia magisterskie na kierunku MEDIA AUDIOWIZUALNE I KULTURA CYFROWA przygotowują do samodzielnego wykonywania pracy zawodowej, kształcą też umiejętności pozwalające na twórcze i niezależne rozwiązywanie problemów zawodowych. Dają możliwość zatrudnienia m.in. w następujących zawodach i na następujących stanowiskach:
- Kierownik agencji reklamowej
- Kierownik działu reklamy / promocji / public relations
- Dziennikarz
- Krytyk artystyczny
- Zawodowy działacz organizacji komercyjnej
- Zawodowy działacz organizacji pozarządowej
- Kierownik domu kultury
- Redaktor serwisu internetowego
- Kierownik kina
- Kulturoznawca
- Redaktor programowy
- Redaktor wydawniczy
- Bloger/vloger
- Animator kultury
- Asystent kierownika produkcji filmowej / telewizyjnej
Absolwenci studiów II stopnia MEDIA AUDIOWIZUALNE I KULTURA CYFROWA (magisterskich) mogą podjąć zatrudnienie (również na stanowiskach kierowniczych) w: instytucjach kultury, instytucjach artystycznych i medialnych, wydawnictwach, organizacjach pozarządowych, przedsiębiorstwach prywatnych, urzędach administracji państwowej.
Absolwenci mogą kontynuować kształcenie w szkołach doktorskich oraz na uczelniach artystycznych (Szkoła Filmowa w Łodzi), na studiach podyplomowych i kursach dokształcających w UŁ oraz w innych uczelniach.
Zasady przyjęć
Dla absolwentów studiów licencjackich oraz magisterskich wszystkich kierunków.
Kwalifikacja odbywać się będzie na podstawie złożenia wymaganych dokumentów, w przypadku zbyt dużej liczby zgłoszeń – na podstawie konkursu dyplomów.
Co dalej?
Kontakt dla kandydata
Telefon: (42) 66 55 133
E-mail: ikw@uni.lodz.pl
Strona: www.ikw.uni.lodz.pl