KIERUNEK: PEDAGOGIKA
Opis studiów
PEDAGOGIKA jest nauką o procesach rozwoju, wychowania i edukacji człowieka na różnych etapach życia, które toczą się zarówno w specjalnie powołanych do tego instytucjach (np. edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, artystycznych, poradniczo-terapeutycznych, wsparcia rodziny i seniorów, kultury i rekreacji, coachingowych), jak i w środowisku życia człowieka (w rodzinie, w grupach rówieśniczych, w grupach wsparcia itp.).
Kierunek PEDAGOGIKA jest dla Ciebie, jeśli:
- dążysz do pracy w roli pedagoga, wychowawcy, opiekuna,
- zamierzasz inicjować i realizować procesy wychowania i edukacji,
- jesteś typem społecznika, lubisz pomagać innym,
- chcesz dzielić swoje pasje z innymi ludźmi,
- szukasz możliwości rozwoju swoich twórczych zdolności, pomysłowości i inwencji,
- chcesz dowiedzieć się czegoś o sobie, o tym, jak projektować swój rozwój edukacyjny i zawodowy,
- lub po prostu masz nadzieję na lepsze zrozumienie społecznego świata.
Najważniejsze korzyści z podjęcia studiów na kierunku PEDAGOGIKA:
- osiągniesz liczące się na rynku pracy, profesjonalne wykształcenie,
- zdobędziesz kluczowe kompetencje i umiejętności praktyczne poparte naukową wiedzą,
- poznasz innowacyjnych, pełnych zapału wykładowców – uznane autorytety, a jednocześnie przyjaznych partnerów w dyskusji,
- weźmiesz udział w atrakcyjnych, twórczych zajęciach z wykorzystaniem warsztatów, projektów, gier dydaktycznych, ćwiczeń praktycznych,
- będziesz mieć szansę dołączyć do kół naukowych i wielu innych organizacji studenckich,
- możesz aktywnie uczestniczyć w międzynarodowym programie mobilnościowym Erasmus+, biorąc udział w zajęciach na innych prestiżowych uczelniach zagranicznych oraz nawiązując kontakty ze studentami z całego świata.
Przykładowe miejsca i środowiska pracy po ukończeniu studiów na kierunku PEDAGOGIKA:
- placówki oświatowe, m.in. szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
- placówki wsparcia dziennego oraz całodobowej socjalizacji, opieki i pieczy zastępczej, m.in. świetlice środowiskowe, domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, ośrodki adopcyjne,
- ośrodki kultury, m.in. centra zajęć pozaszkolnych, domy kultury,
- instytucje terapii i resocjalizacji, m.in. młodzieżowe ośrodki wychowawcze, ośrodki socjoterapii, ośrodki leczenia uzależnień, wychowawcy w jednostkach penitencjarnych,
- przedsiębiorstwa komercyjne, m.in. prowadzenie działań szkoleniowo-rozwojowych, firmy szkoleniowe, działy HR.
Szczegółowa charakterystyka przyszłego miejsca pracy zależy od wyboru specjalności (zobacz: zakładki „Specjalności” i „Sylwetka absolwenta”).
Specjalności
Struktura specjalności na studiach I stopnia na kierunku PEDAGOGIKA jest następująca:
- Pedagogika w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem
- Pedagogika resocjalizacyjna
- Pedagogika społeczna: profilaktyka i praca środowiskowa
- Pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej
- Edukacja artystyczna z animacją kulturową (tylko studia stacjonarne)
Specjalność Pedagogika w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem
Studia na specjalności koncentrują się na wspieraniu człowieka dorosłego w procesie jego rozwoju i edukacji (zarówno w instytucjach, jak i poza nimi) oraz w procesie samokształcenia. Specjalność przygotowuje do rozumienia złożonego charakteru procesów edukacyjnych osób dorosłych, a także kształtuje umiejętności profesjonalnego projektowania działań edukacyjnych skierowanych na aktywizowanie osób dorosłych w tym zakresie. Ponadto ważny aspekt programu specjalności jest kształtowanie kompetencji praktycznych aspektów projektowania działań edukacyjnych osób dorosłych coachingu i mentoringu.
Specjalność Pedagogika w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem jest dla Ciebie, jeśli:
- łatwiej nawiązujesz kontakt z dorosłymi niż z dziećmi i młodzieżą,
- fascynuje Cię fenomen uczenia się człowieka w ciągu całego jego życia,
- odkrywasz, że bliżej Ci postawą do niedyrektywnego facylitatora niż autorytarnego nauczyciela,
- wiążesz swoją przyszłość z dobrze płatną branżą szkoleniową,
- interesują Cię zagadnienia związane ze starością i starzeniem się.
Główne treści kształcenia:
- przebieg procesów uczenia się i edukacji człowieka dorosłego w warunkach formalnych, pozaformalnych i nieformalnych,
- metodyka projektowania i organizacji edukacji dorosłych,
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych, w tym szkoleniowych osób dorosłych,
- formy wsparcia edukacyjnego i opiekuńczego osób dorosłych,
- problemy człowieka starszego,
- zasady i metodyka coachingu.
Potencjalne miejsca i stanowiska pracy absolwenta specjalności Pedagogika w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem:
- profesjonalne firmy szkoleniowe jako trener, szkoleniowiec, metodyk kształcenia zdalnego,
- ośrodki kultury i rekreacji, działy edukacyjne itp. jako edukator dorosłych, animator,
- uniwersytety trzeciego wieku,
- firmy coachingowe,
- wewnętrzne działy związane z HR, rozwojem, szkoleniami, mentoringiem w przedsiębiorstwach komercyjnych,
- instytucje świadczące usługi wspierające i doradcze,
- centra seniorów, domy dziennego pobytu, jako opiekun lub animator wolnego czasu
- fundacje, organizacje pozarządowe, projekty unijne związane z edukacją i działaniami społecznymi na rzecz osób dorosłych i starszych.
Więcej o specjalności Pedagogika w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem znajduje się w zakładkach „Przedmioty” i „Sylwetka absolwenta”.
Specjalność Pedagogika resocjalizacyjna
Studia na specjalności obejmują wiedzę teoretyczną z obszaru resocjalizacji, prawnych i etycznych aspektów pracy pedagoga, jak również umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy pedagoga w instytucjach wychowawczych i środowisku otwartym, ze szczególnym uwzględnieniem metodyki pracy z osobami niedostosowanymi społecznie i zagrożonymi niedostosowaniem. Studia na tej specjalności są ukierunkowane na poznanie i zrozumienie teorii resocjalizacji oraz ogólnych modeli diagnozowania niedostosowania społecznego, a także zastosowanie narzędzi diagnostycznych wymaganych w praktyce zawodowej.
Więcej o specjalności Pedagogika resocjalizacyjna znajduje się w zakładkach „Przedmioty” i „Sylwetka absolwenta”.
Specjalność Pedagogika społeczna: profilaktyka i praca środowiskowa
Studia na specjalności obejmują wiedzę i umiejętności z zakresu metod przeciwdziałania problemom społecznym, koncepcji podejść mediacyjnych i towarzyszenia społecznego, a także kompetencje związane z posługiwaniem się konkretnymi narzędziami pracy z wybranymi kategoriami osób, czy środowisk społecznych. Studia na tej specjalności oparte są na oryginalnym modelu polegającym na opracowaniu przez studentów profesjonalnych projektów socjalnych i ich wdrażaniu w placówkach i w środowisku otwartym.
Ideą przewodnią studiów jest towarzyszenie studentom w pogłębianiu wiedzy, kompetencji i postaw, niezbędnych do refleksyjnego działania z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego. W procesie kształcenia studenci poznają metody przeciwdziałania problemom społecznym, bazując na koncepcjach podejść mediacyjnych i towarzyszenia społecznego, mają przygotowywanie do posługiwania się konkretnymi narzędziami pracy z wybranymi kategoriami osób, czy środowisk społecznych.
Więcej o specjalności Pedagogika społeczna: profilaktyka i praca środowiskowa znajduje się w zakładkach „Przedmioty” i „Sylwetka absolwenta”.
Specjalność Pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej
Studia na specjalności obejmują wiedzę, kompetencje i umiejętności z zakresu rozpoznawania sytuacji wymagających podejmowania działań opiekuńczych oraz planowania działań mających na celu wspieranie pedagogiczne dzieci z różnego rodzaju nieprawidłowościami w rozwoju i w zachowaniu.
Więcej o specjalności Pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej znajduje się w zakładkach „Przedmioty” i „Sylwetka absolwenta”.
Specjalność Edukacja artystyczna z animacją kulturową
Studia na specjalności obejmują wiedzę i umiejętności niezbędne dla pedagoga, edukatora sztuki do prowadzenia i animacji zajęć artystycznych z dziećmi i młodzieżą. Zakres merytoryczny specjalności ukierunkowany jest z jednej strony na zdobywanie wiedzy o sztuce i jej funkcjach wychowawczych, a z drugiej strony na umiejętności praktyczne związane z planowaniem, organizacją i realizacją działań artystycznych, rozwijających zainteresowania dzieci i młodzieży. Do osiągnięcia założonych efektów uczenia się wykorzystywane są różne rodzaje ekspresji oraz odbioru sztuki jak: taniec, drama, fotografia, grafika komputerowa w nauczaniu plastyki, impresje muzyczne i wokalne.
Więcej o specjalności Edukacja artystyczna z animacją kulturową znajduje się w zakładkach „Przedmioty” i „Sylwetka absolwenta”.
Główne przedmioty
Wszystkie zajęcia na kierunku Pedagogika prowadzone są z zachowaniem właściwej równowagi pomiędzy osiąganiem efektów w postaci teoretycznej wiedzy naukowej, a kształtowaniem praktycznych kompetencji i umiejętności. Przedmioty realizowane są z wykorzystaniem m.in.:
- wykładów
- ćwiczeń
- praktyk
- warsztatów
- seminariów
- lektoratów
Główne przedmioty kształcenia ogólnego (dla wszystkich studentów kierunku):
- Pedagogika ogólna
- Dydaktyka ogólna
- Diagnostyka pedagogiczna
- Teoria wychowania
- Psychologia wychowania
- Pedagogika specjalna
- Metody badań pedagogicznych
- Warsztat umiejętności wychowawczych
- Warsztat umiejętności interpersonalnych
Główne przedmioty specjalnościowe:
Specjalność Pedagogika w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem:
- Dydaktyka dorosłych
- Wprowadzenie do coachingu
- Diagnostyka andragogiczna
- Projektowanie andragogiczne i gerontologiczne
- Komunikacja społeczna i coaching relacji
- E-learning we edukacji dorosłych
- Działania twórcze w edukacji dorosłych
Specjalność Pedagogika resocjalizacyjna:
- Teoretyczne podstawy resocjalizacji
- Warsztat metodyki resocjalizacji
- Psychologia emocji i motywacji
- Profilaktyka i terapia uzależnień
- Socjoterapia
- Podstawy kryminologii
- Coaching w resocjalizacji
Specjalność Pedagogika społeczna: profilaktyka i praca środowiskowa:
- Teoretyczne podstawy profilaktyki i pracy środowiskowej
- Podejścia mediacyjne w działaniu społecznym
- Metodyka działań instytucjonalnych i środowiskowych
- Działania społeczno-wychowawcze z młodzieżą
- Działania społeczno-wychowawcze z osobami dorosłymi
- Warsztat diagnostyczny: podejście normatywne
- Warsztat diagnostyczny: podejście partycypacyjne
Specjalność Pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej:
- Diagnoza potrzeb człowieka w cyklu życia
- Zakłócenia i zaburzenia w rozwoju człowieka
- Kwestie społeczne w opiece i wychowaniu
- Formy pomocy i wsparcia społecznego
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w okresie dorosłości i starości
Specjalność Edukacja artystyczna z animacją kulturową:
- Pedagogika kultury i mediów
- Pedagogika zdolności
- Warsztat dramowo-teatralny
- Edukacja muzyczna z metodyką
- Edukacja plastyczna z metodyką
- Dydaktyka twórczości
- Formy upowszechniania sztyki z metodyką
Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów na kierunku PEDAGOGIKA jest przygotowany do pełnienia roli pedagoga oraz szeregu funkcji i wykonywania zadań z nią związanych. Ukończenie studiów licencjackich na kierunku PEDAGOGIKA uprawnia do podjęcia studiów drugiego stopnia na Uniwersytecie Łódzkim lub innej uczelni.
Kluczowe efekty uczenia się absolwenta studiów na kierunku PEDAGOGIKA:
- ogólna teoretyczna wiedza pedagogiczna,
- znajomość kontekstów historyczno-filozoficznych, socjologicznych i psychologicznych warunkujących procesy wychowania, edukacji, opieki,
- praktyczne umiejętności diagnozowania zjawisk związanych z wychowaniem, edukacją, opieką,
- umiejętności metodyczne dotyczące planowania i realizacji procesów wychowania, edukacji, opieki,
- umiejętności i kompetencje miękkie, takie jak komunikacja, działania projektowe, współpraca w grupie, zdolności organizacyjne, rozwiązywanie problemów, wystąpienia publiczne i in.,
- rozwinięta wrażliwość na problemy wychowawcze, społeczne, rozwojowe drugiego człowieka.
Dopełnieniem charakterystyki absolwenta studiów na kierunku PEDAGOGIKA jest opis wynikły z obranej w toku studiów specjalności:
Specjalność Pedagogika w zakresie edukacji dorosłych z coachingiem
Kluczowe efekty uczenia się realizowane na tej specjalności:
- wiedza nt. praw rządzących procesami uczenia się i edukacji człowieka dorosłego,
- kompetencje trenerskie i szkoleniowe,
- umiejętności diagnozowania potrzeb edukacyjnych (w tym szkoleniowych) osób dorosłych,
- zdolność tworzenia i realizacji projektów edukacyjnych dla osób dorosłych,
- znajomość problematyki związanej ze starością i starzeniem się i umiejętność twórczej ingerencji w środowisko osób starszych,
- opanowanie zasad i narzędzi stosowanych w coachingu.
Absolwent tej specjalności jest przygotowany do wspierania człowieka dorosłego w procesie jego rozwoju i edukacji (zarówno w instytucjach, jak i poza nimi) oraz w procesie samokształcenia. Jest gotowy do planowania, kierowania i prowadzenia szeroko rozumianej działalności edukacyjnej na rzecz osób dorosłych. Posiada wiedzę pedagogiczną, andragogiczną i gerontologiczną, sprzyjającą pełniejszemu rozumieniu dorosłości i może efektywnie wspierać człowieka dorosłego w jego rozwoju i aktywności edukacyjnej. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie diagnozowania, projektowania i prowadzenia szeroko rozumianej działalności edukacyjnej dorosłych, posługiwania się warsztatem pracy coacha, komunikacji społecznej, technik pracy umysłowej, e-learningu, działań twórczych, edukacji gerontologicznej, działalności instytucji wspierających i edukacyjnych dla dorosłych. Zna podstawowe metody, techniki i zasady kształcenia dorosłych oraz specyfikę nauczania i uczenia się dorosłych i różnorodne uwarunkowania tych procesów. Posiada kompetencje do pracy w zespołach interdyscyplinarnych.
W myśl Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 13 listopada 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, absolwent tej specjalności jest przygotowany do pracy na stanowisku: „Pedagoga” (235921), „Andragoga” (235101), „Wykładowcy na kursach (edukator, trener)” (235915), „Trenera osobistego (coach, mentor, tutor)” (235920), „Pozostałych specjalistów nauczania i wychowania gdzie indziej niesklasyfikowanych” (235990). Może być zatrudniony w instytucjach edukacji dorosłych, w instytucjach wsparcia społecznego, w instytucjach działalności na rzecz pomocy osobom starszym, w zakładach pracy zatrudniających andragoga, w instytucjach szkoleniowych, doradczych i kulturalnych w sektorze publicznym i niepublicznym. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących działania andragogiczne i coachingowe.
Specjalność Pedagogika resocjalizacyjna
Absolwent specjalności Pedagogika resocjalizacyjna posiada wiedzę z teorii resocjalizacji oraz umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy w instytucjach wychowawczych i środowisku otwartym ze szczególnym uwzględnieniem metodyki pracy z osobami niedostosowanymi społecznie i zagrożonymi niedostosowaniem. Zna i rozumie teorie resocjalizacji oraz ogólne modele diagnozowania niedostosowania społecznego. Potrafi zastosować narzędzia diagnostyczne wymagane w praktyce zawodowej. Posiada kompetencje do organizacji procesu wychowania resocjalizującego oraz projektowania oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych. Potrafi zastosować wybrane formy, metody i środki pracy wychowawczej. Zna podstawy prawne oraz etyczne pracy pedagoga. Jest przygotowany do podjęcia studiów II stopnia.
W myśl Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 13 listopada 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, absolwent tej specjalności jest przygotowany do pracy na stanowisku: „Pedagoga” (235921), „Wychowawcy w jednostkach penitencjarnych” (263506), „Animatora czasu wolnego młodzieży (pracownik młodzieżowy)” (235916), „Wychowawcy w placówkach oświatowych, wsparcia dziennego oraz instytucjach całodobowej socjalizacji, opieki i pieczy zastępczej” (235914), „Pozostałych specjalistów nauczania i wychowania gdzie indziej niesklasyfikowanych” (235990).
Absolwent tej specjalności znajduje zatrudnienie w zakładach karnych i poprawczych, ośrodkach socjoterapeutycznych i wychowawczych, schroniskach dla nieletnich, izbach dziecka bądź innych placówkach o charakterze opiekuńczo-wychowawczym. Ponadto, posiada wykształcenie stanowiące warunek wstępny i sprzyjający podjęciu pracy w jednostkach penitencjarnych w dziale ochrony (zakłady karne i areszty śledcze) oraz w sądach na stanowisku społecznego kuratora sądowego. Jest przygotowany również do pracy w organizacjach pozarządowych działających na rzecz zapobiegania demoralizacji i patologiom społecznym
Specjalność Pedagogika społeczna: profilaktyka i praca środowiskowa
Absolwent specjalności Pedagogika społeczna: profilaktyka i praca środowiskowa posiada umiejętności z zakresu wsparcia i pomocy jednostkom i grupom społecznym w ich złożonych, trudnych sytuacjach życiowych. Jest przygotowaniem do działania w różnych polach aktywności profesjonalnej. Jest przygotowany do kompleksowej diagnozy uwarunkowań rozwoju człowieka, ze szczególnym akcentem na rozpoznanie rozwojowych barier oraz indywidualnych i środowiskowych sił tkwiących w nim samym i w jego otoczeniu.
W myśl Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 13 listopada 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, absolwent tej specjalności jest przygotowany do pracy na stanowisku: „Pedagoga” (235921), „Animatora czasu wolnego młodzieży (pracownik młodzieżowy) (235916), „Wychowawcy w placówkach oświatowych, wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjach pieczy zastępczej” (235914), „Pozostałych specjalistów do spraw społecznych” (263590), „Asystenta rodziny” w ramach wspierania systemu pieczy zastępczej (341207), „Pozostałych pracowników wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej” (341290), „Pozostałych specjalistów nauczania i wychowania gdzie indziej niesklasyfikowanych” (235990).
Absolwent jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących działania w zakresie kompleksowej diagnozy uwarunkowań rozwoju człowieka, ze szczególnym akcentem na rozpoznanie rozwojowych barier oraz indywidualnych i środowiskowych sił tkwiących w nim samym i w jego otoczeniu. Ukończenie specjalności przygotowuje do pracy m.in. w ośrodkach szkolno-wychowawczych, hospicjach, fundacjach i stowarzyszeniach, domach dziecka, instytucjach wsparcia rodziny.
Specjalność Pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej
Absolwent specjalności Pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej zna i rozumie teorie opieki i terapii pedagogicznej oraz ogólne modele diagnozowania potrzeb rozwojowych jednostki i grupy społecznej. Potrafi zastosować podstawowe narzędzia diagnostyczne. Posiada kompetencje do organizacji procesu opieki w cyklu życia człowieka oraz projektowania oddziaływań wspierających rozwój i terapeutycznych, w szczególności w odniesieniu do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Potrafi zastosować wybrane formy, metody i środki pracy wychowawczej. Zna podstawy prawne oraz etyczne pracy pedagoga.
W myśl Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 13 listopada 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, absolwent tej specjalności jest przygotowany do pracy na stanowisku: Pedagoga” (235921), „Wychowawcy w placówkach oświatowych, wsparcia dziennego oraz instytucjach całodobowej socjalizacji, opieki i pieczy zastępczej” (235914), „Dziennego opiekuna małego dziecka” (531108), „Opiekuna dziecięcego” (325905), „Opiekuna osoby starszej” (341202) w domach opieki senioralnej, oraz „Asystenta rodziny” w ramach wspierania systemu pieczy zastępczej (341207), „Pozostałych specjalistów nauczania i wychowania gdzie indziej niesklasyfikowanych” (235990), „Pozostałych pracowników wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej” (341290).
Absolwent tej specjalności znajduje zatrudnienie w instytucjach całodobowej socjalizacji (domy dziecka, pogotowie opiekuńcze) oraz instytucjach edukacyjnych (placówki podlegające MEN), pedagoga specjalisty przysposobienia w ośrodkach adopcyjnych. Jest również przygotowany do pracy w organizacjach pozarządowych działających na rzecz opieki i terapii osób czasowo lub trwale niesamodzielnych w społecznym funkcjonowaniu.
Specjalność Edukacja artystyczna z animacją kulturową
Absolwent specjalności Edukacja artystyczna z animacją kulturową posiada kompetencje do prowadzenia różnych form zajęć pozalekcyjnych adresowanych do dzieci, młodzieży w zakresie zajęć muzycznych i plastycznych, jak również do realizacji zajęć artystycznych i twórczych (muzycznych, plastycznych, działań zintegrowanych i w zakresie treningu kreatywności) w placówkach pozaszkolnych. Wyposażony jest w wiedzę z zakresu teorii, historii sztuki oraz współczesnych sztuk wizualnych i plastycznych oraz podstaw arteterapii i pedagogiki twórczości. Posiada umiejętności metodyczne z obszaru edukacji artystycznej, planowania i realizacji zajęć muzycznych, plastycznych w placówkach edukacji równoległej, z wykorzystaniem technologii informatycznej. Potrafi posługiwać się edukacyjnymi programami komputerowymi w zakresie muzyki, plastyki, fotografii i filmu. Potrafi zastosować elementy treningu kreatywności oraz arteterapii w wybranych sytuacjach wychowawczych. W zakresie animacji kulturalnej potrafi stymulować aktywność artystyczną dzieci i młodzieży: plastyczną, muzyczną, taneczną i teatralną.
W myśl Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 13 listopada 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, absolwent tej specjalności jest przygotowany do pracy na stanowisku: „Pedagoga” (235921), „Animatora kultury” (343901), „Pedagoga animacji kulturalnej” (235911), „Instruktora amatorskiego ruchu artystycznego” (235501), „Animatora czasu wolnego młodzieży” (235916), „Pozostałych specjalistów nauczania i wychowania gdzie indziej niesklasyfikowanych” (235990).
Potencjalnymi miejscami zatrudnienia są publiczne, pozarządowe i niepubliczne placówki upowszechniania kultury i sztuki, w tym pałace dla młodzieży, domy kultury, centra kultury i sztuki oraz rozrywki dla dzieci i młodzieży, także wydziały kultury i sztuki w organach administracji publicznej, w których prowadzone są zajęcia artystyczne, w tym z zakresu plastyki lub muzyki. Absolwent może także realizować zadania instruktora zajęć artystycznych w innych typach placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Zasady przyjęć
Kandydaci będą kwalifikowani na podstawie złożenia wymaganych dokumentów. W przypadku zbyt dużej liczby chętnych zasady przyjęć takie, jak na studia stacjonarne.
Studia od IV semestru będą realizowane w ramach specjalności. W trakcie elektronicznej rekrutacji kandydat wskazuje preferowaną przez siebie specjalność.
Uniwersytet Łódzki umożliwia po ukończeniu studiów pierwszego stopnia ich kontynuację na studiach drugiego stopnia.
Co dalej?
Kontakt dla kandydata
E-mail: rekrutacja.wnow@uni.lodz.pl
Telefon: (42) 665 57 20