Tegorocznym hasłem przewodnim spotkania było: „Lead the Way, Stay Ahead”. I taka była też sama konferencja – niezwykle inspirująca i skoncentrowana na poszukiwaniu sposobów i narzędzi, które w warunkach obserwowanych zmian technologicznych, geopolitycznych czy ekonomicznych pozwoliłyby działać skutecznie i efektywnie.
„To be with GenAI or not to be” – wpływ generatywnej AI na rynek globalny i wybrane sektory rynku
Dr Dominika Kaczorowska-Spychalska razem z Piotrem Doroszem CEO z firmy Deviniti w trakcie swojego wystąpienia „To be with GenAI or not to be” zastanawiali się nad wpływem generatywnej AI na rynek globalny, jak i wybrane sektory rynku. Faktem jest bowiem, że zgodnie z raportem McKinsey’a „The economic potential of generative AI”, technologia ta może zwiększyć wartość globalnej gospodarki nawet o 4,4 biliona dolarów rocznie, a najwyższy poziom wynikającej z tego produktywności będzie widoczny w takich sektorach jak: customer service, marketing, sprzedaż, software engineering i B&R.
Zmieni się także rynek pracy, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że GenAI będzie miała największy wpływ na stanowiska pracy i zawody oparte na wiedzy.
GenAI w biznesie – cztery potencjalne scenariusze
Zostały zaprezentowane cztery potencjalne scenariusze podejścia do GenAI w biznesie, uwzględniając potencjał technologiczny i biznesowy generatywnej AI, a także wpływ regulacji prawnych, w tym w szczególności AI Act:
- passive observation
- automation
- job development
- AI-integrated teams
Każdy z nich jest coraz bardziej zaawansowany, co do zakresu wykorzystania tej technologii, ale równocześnie pozwala na coraz wyższy wzrost wartości biznesowej.
Prezentacja z wystąpienia i dostęp do szczegółowego raportu
Chociaż opracowane scenariusze koncentrują się w głównej mierze na sektorze SSC (Shared Services Centers), to można je z powodzeniem przenieść do wielu innych sektorów rynku, w tym chociażby bankowości, edukacji, opieki zdrowotnej, a także sektorów kreatywnych.
„To be with GenAI or not to be…” – na to pytanie każdy z nas musi jednak sam znaleźć odpowiedź.
Tekst: dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania UŁ
Fot. ABSL
Redakcja: Centrum Komunikacji i PR