APLIKACJA STUDENCKA MYUNILODZ

Godło Polski
APLIKACJA STUDENCKA MYUNILODZ

MOBILNA APLIKACJA STUDENCKA MYUNILODZ

Wybraliście jej nazwę, a teraz możecie ją pobrać i z niej korzystać – mobilna aplikacja studencka MyUniLodz jest już dostępna. Pobierz aplikację studencką i bądź na bieżąco z tym, co dzieje się na naszej uczelni! 

 

CO ZNAJDZIESZ W APLIKACJI?

Nie musisz już szukać najważniejszych informacji na stronie internetowej.

W aplikacji znajdziesz najważniejsze informacje z poszczególnych Wydziałów, takie jak m.in.:

  • Kalendarz akademicki
  • Plan zajęć
  • Dziekanat i Centrum Obsługi Studenta
  • Legitymacja
  • Opiekunowie i starostowie poszczególnych kierunków
  • Koła Naukowe
  • Praktyki
  • Podania
  • Parkingi
  • Biblioteki.

Masz też zawsze pod ręką na bieżąco dodawane aktualności i komunikaty. 

W Bazie Wiedzy znajdziesz także uniwersyteckie sprawy ogólne:

  • Podstawowe informacje o Unilodz, w tym nasze wartości i prezentacja władz uczelni 
  • Akademickie Centrum Wsparcia – informacje o poradach i warsztatach psychologicznych, adaptacyjnych, profilaktycznych oraz o możliwościach uzyskania wsparcia edukacyjnego
  • Akademiki – wykaz domów studenckich, informacje o opłatach oraz dokumenty do pobrania
  • Biblioteka UŁ – szczegółowe informacje o Bibliotece UŁ i bibliotek wydziałowych
  • Kariera z UniLodz – jakie są dostępne możliwościach indywidualnego rozwoju kariery, szkolenia, warsztaty i projekty dotyczące  przedsiębiorczości
  • Poczta studencka, USOS, WiFi – krok po kroku jak to działa oraz gdzie zwrócić się o pomoc techniczną
  • Społeczność – samorząd studencki, koła naukowe, Ambasadorzy UniLodz, wydarzenia kulturalne i zespoły artystyczne – czyli jak możesz się realizować poza zajęciami
  • Sport – co nasza uczelnia oferuje osobom aktywnym fizycznie
  • Stypendia – jakiego rodzaju stypendia są dostępne i jak je uzyskać, a także informacje o zapomogach i pomocy materialnej dla osób w trudnej sytuacji
  • Studenckie życie – kampus UŁ, opieka medyczna, ubezpieczenie, a także gdzie można coś zjeść na terenie UŁ, czyli szybki przewodnik po studenckich sprawach bardziej i mniej codziennych 

JAK POBRAĆ APLIKACJĘ?

Aplikacja MyUniLodz jest oprogramowaniem dostępnym na urządzeniach mobilnych (tablet, telefon). Zrealizowana została na dwóch wiodących platformach mobilnych (Android oraz iOS). Dostęp do niej ma każda osoba studiująca, posiadająca konto mailowe UŁ i dostęp do informatycznych systemów Uniwersytetu Łódzkiego.

  • Pobierz aplikację dostosowaną do swojej platformy mobilnej (Android lub iOS): kliknij jeden z poniższych linków lub wejdź do sklepu Play/App Store i wpisz „MyUniLodz”
  • Zaloguj się swoim uniwersyteckim kontem Microsoft365 (więcej o koncie Microsoft Office 365 znajdziesz w strefie studenta) 
  • Podczas logowania do aplikacji zostaniesz przekierowany do strony Centralnego systemu Logowania UŁ (CAS). Żeby przejść do aplikacji musisz wyrazić zgodę na udostępnienie wybranych informacji, w celu autoryzacji Twojej tożsamości przez systemy UŁ:
    • Zakres danych 
      • openid – Żądanie autoryzacji OpenID Connect. Jest to metoda autentykacji wykorzystywana podczas logowania. 
      • profile – Żądanie dostępu do dostępu do danych profilu z wyłączeniem danych adresowych i danych e-mail wykorzystywane na potrzeby weryfikacji użytkownika podczas logowania oraz użytkowania aplikacji. 
      • offline_access – Żądanie dostępu do tokena odświeżania używanego do dostępu w trybie offline oraz odświeżania sesji w trakcie korzystania z aplikacji. 
      • ul – Żądanie dostępu do danych uniwersyteckich takich jak identyfikator uniwersytecki czy kod pracownika używanych podczas korzystania z serwisów UŁ w tym logowania oraz użytkowania aplikacji. 
      • email – Żądanie dostępu do danych e-mail wykorzystywane na potrzeby weryfikacji użytkownika podczas logowania oraz użytkowania aplikacji. 
  • Po zatwierdzeniu danych zostaniesz poproszony o 
    • wybór języka, 
    • zaznaczenie danych o użyciu i awarii aplikacji, które będziesz udostępniać jej administratorom, 
    • akceptację powiadomień Push (powiadomień z aplikacji pojawiających się na Twoim telefonie)
    • wybór kolorystyki interfejsu aplikacji,
    • wybór Wydziałów, z których chcesz otrzymywać informacje w „Aktualnościach”

Wszystko gotowe! 

W trakcie rejestracji nie zaznaczyłeś wszystkich interesujących Cię wydziałów? Nie martw się, możesz dodać subskrybowane jednostki w każdym momencie: po zalogowaniu się do aplikacji, na ekranie startowym kliknij ikonę „Ustawienia” (górny prawy róg) i wybierz pozycję „Subskrybowane wydziały”. 

INTERFEJS APLIKACJI – JAK Z NIEJ KORZYSTAĆ?

Aplikacja bazuje na 3 podstawowych modułach:

„Baza Wiedzy” 

czyli miejsce, w którym znajdziesz wszystkie podstawowe informacje wydziałowe i ogólnouniwersyteckie, m.in.: co i gdzie załatwisz, informacje o stypendiach, wnioskach, akademikach, programach wsparcia i dziekanatach/Centrach Obsługi Studenta. 

Ważne: informacje wyświetlane w „Bazie Wiedzy” nie podlegają filtrom subskrypcji – masz dostęp do wszystkich informacji, w podziale na jednostki, bez znaczenia, którą z jednostek wybrałeś przy rejestracji. 
Baza Wiedzy oferuje Ci dwie możliwości przeglądania treści:

  • „Portale” – informacje podzielone na konkretne jednostki, 
  • „Ścieżki” – szkolenia i tutoriale przeprowadzające Cię przez konkretne zagadnienia

„Aktualności”

moduł, w którym zbieramy wszystkie najważniejsze wpisy dotyczące wydarzeń naukowych i kulturalnych, konferencji, sympozjów i życia naszej społeczności. 

Ważne: informacje wyświetlane w „Aktualnościach” podlegają filtrom subskrypcji – masz dostęp wyłącznie do informacji w podziale na jednostki które wybrałeś przy rejestracji. 
Chcesz być zawsze na bieżąco? Pamiętaj o włączeniu powiadomień Push!

„Komunikaty”

Tu znajdziesz szczególnie ważne informacje, w tym z Wydziałów, które nie powinny Cię ominąć. 

Ważne: informacje wyświetlane w „Aktualnościach” podlegają filtrom subskrypcji – masz dostęp wyłącznie do informacji w podziale na jednostki które wybrałeś przy rejestracji. Chcesz być zawsze na bieżąco? Pamiętaj o włączeniu powiadomień Push!

Dodatkowo, w aplikacji możesz korzystać z wyszukiwarki zagadnień (wyszukiwarka przeszukuje zasoby zarówno Aktualności i Komunikatów, jak i Bazy Wiedzy), skanera kodów QR czy przekierowania do aplikacji „Mobilny USOS UŁ”
 

O PROJEKCIE

Mobilna aplikacja studencka jest zadaniem realizowanym w ramach projektu „(Nie)Pełnosprawny Student UŁ”. Projekt finansowany jest ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Taka forma dostarczania informacji, zakładająca pełną cyfrową dostępność zarówno narzędzia jak i treści, znacząco podniesie jakość komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami, jak z całą społecznością studencką. 

  • Kierownik projektu „(Nie)Pełnosprawny Student UŁ” Anna Felisiak – Dyrektor Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów UŁ, Koordynator do spraw Dostępności UŁ
  • Kierownik merytoryczny zadania dotyczącego aplikacji mobilnej Maciej Sysak, Zastępca Dyrektora Centrum Informatyki UŁ.

Główne funkcjonalności aplikacji MyUniLodz:

  • Moduł komunikatów
    • Wydziałowe – tylko wydziały, które zostały wybrane podczas konfiguracji aplikacji (konta użytkownika) lub zmienione w ustawieniach użytkownika
    • Uniwersyteckie – wszystkie, które nie są wydziałowe.
  • Moduł aktualności
    • Wydziałowe – tylko wydziały, które zostały wybrane podczas konfiguracji aplikacji (konta użytkownika) lub zmienione w ustawieniach użytkownika
    • Uniwersyteckie – wszystkie, które nie są wydziałowe.
  • Uruchomienia aplikacji mobilnego USOS-a lub w przypadku jej braku – do aplikacji w sklepie Google Play lub Apple Store, aby użytkownik mógł ją zainstalować.
  • Moduł bazy wiedzy
    • Portale – tematy ogólnouczelniane oraz Wydziały 
    • Ścieżki – zbiór stron z portali, które są uporządkowane w ustalonej kolejności z sugerowanym czasem ukończenia np. szkolenie BHP
  • Skaner kodów QR. Po zeskanowaniu kodu QR użytkownik trafia do odpowiedniego miejsca w aplikacji. Kod może być zeskanowany za pomocą skanera w aplikacji (okrągła ikonka w prawym dolnym rogu) lub aparatu/zewnętrznego skanera kodów QR.

KONTAKT

W przypadku problemów z korzystaniem z aplikacji prosimy o kontakt z Helpdeskiem Centrum informatyki UŁ:


Masz zastrzeżenia co do treści? Chcesz coś uzupełnić?

Pisz na adres agata.dawidowicz@uni.lodz.pl, a Twoje uwagi przekażemy odpowiedniemu koordynatorowi treści na Wydziale!

Mobilna aplikacja studencka jest zadaniem sfinansowanym w ramach projektu  „(Nie)Pełnosprawny Student UŁ” współfinansowanym przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, realizowanego przez Uniwersytet Łódzki w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju nr POWR.03.05.00-IP.08-00-DOS/19,  na podstawie umowy nr POWR.03.05.00-00-A025/19-00 z dnia 09.12.2019”

Logotypy UE