Na wydarzenie złożyły się m.in. dwa panele dyskusyjne. Pierwszy z nich dotyczył znaczenia klubów piłkarskich dla samorządu, a drugi sportu jako narzędzia w promocji samorządu oraz lokalnego biznesu.
Uniwersytet Łódzki jest największym pracodawcą w mieście. Jest nie tylko ważną instytucją z punktu widzenia naukowego, ale również pod względem społecznym. Widzew to jedna z największych, symbolicznych marek w mieście, dlatego taka współpraca była wskazana i mam nadzieję, że będzie to impuls do kolejnych wspólnych działań
przypomniał dr Wojciech Woźniak.
Podczas drugiego dnia kongresu goście obejrzeli spotkanie 30. Kolejki Fortuna 1 Ligi, w którym Widzew Łódź zmierzył się z Koroną Kielce.
Stadion piłkarski to jest jedno z ostatnich, być może, miejsc, gdzie możemy się znaleźć obok ludzi, z którymi łączy nas czasami bardzo niewiele. Mamy coraz mniej we współczesnych społeczeństwach takich (…) płaszczyzn, w których ludzie o różnych poglądach politycznych, z różnych klas społecznych, o różnym poziomie wykształcenia, o różnym poziomie zamożności mogliby się spotykać. Stadion piłkarski zawsze był i do dzisiaj jest taką oazą różnorodności zjednoczoną tylko jedną cechą, czyli miłością do klubu i zaangażowaniem w kibicowanie
dodał socjolog.
W wydarzeniu wzięło udział ponad pięćdziesięciu przedstawicieli lokalnych samorządów.
Wśród zaproszonych do dyskusji gości znaleźli się m.in.:
- dr hab. Radosław Kossakowski (Uniwersytet Gdański)
- Witold Kosmowski (prezydent Strykowa)
- Piotr Sęczkowski (burmistrz Poddębic)
- Jarosław Chęcielewski (wiceprezydent Skierniewic)
- dr Karol Majewski (prezes zarządu firmy Dimedical)
Zarejestrowane spotkanie jest dostępne na w serwisie YouTube:
Zdjęcie: Martyna Kowalska (Widzew Łódź)
Tekst źródłowy: klub Widzew Łódź
Redakcja: Centrum Promocji UŁ