Uniwersytet Łódzki w mediach społecznościowych 2022

24 tysiące studentów Uniwersytetu Łódzkiego w dużej mierze odbiera swoją uczelnię poprzez social media. Dlatego staramy się, wspólnie z wydziałami i innymi jednostkami, komunikować istotne sprawy w sposób optymalnie dopasowany do konkretnych kanałów. 2022 rok to między innymi start nowej platformy social mediowej na UŁ – Discorda - oraz dalsze budowanie naszego Tik-Toka, ale również wiele innych sukcesów, których autorami jest cała społeczność UŁ. Wielkie dzięki za promowanie i “szerowanie” i zapraszamy do współpracy w 2023! A poniżej mały przegląd naszej działalności w socialach.

Linkedin, sprofilowany na komunikację biznesową oraz korporacyjną, to medium, które skupia najwięcej obserwujących profilu Uniwersytet Łódzki. To tutaj możemy kontaktować się najskuteczniej z naszymi absolwentami (w tym Absolwentami VIP) podglądać ich sukcesy i dzielić wspólne radości. Bardzo aktywnym na tej platformie jest też Wydział Zarządzania UŁ. W ciągu kilku ostatnich lat Linkedin wyrósł na prawdziwego lidera “dorosłego social medium”, co nie oznacza, że nie ma na nim studentów, wręcz przeciwnie. Od dłuższego czasu wykorzystujemy tę platformę, żeby im pomagać.

Kontem, które jest skrojone idealnie pod studenckie potrzeby jest Biuro Karier UŁ. Jednostka prowadzi bardzo aktywną komunikację studencką właśnie na LinkedIn’ie. Każdy student zainteresowany swoim rozwojem zawodowym już w okresie nauki na UŁ powinien znać ten profil. Oprócz promocji własnych programów i inicjatyw, Biuro Karier tworzy cykl #PrzeglądInicjatyw, w którym znajdują się wszystkie darmowe kursy, szkolenia, warsztaty, webinary, czy konkursy organizowane przez biznes, instytucje NGO itp.

zrzut ekranu profilu Biura Karier

Będąc przy LinkedIn’ie warto również wspomnieć o Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym, które wykorzystują tę platformę, aby aktywnie promować swoich naukowców, studentów oraz ich projekty. Warto ich naśladować! 

zrzut ekranu profilu WPiA

Gdzie mówić do młodych? 

Z pewnością już nie tylko na Facebooku. Dlatego Uniwersytet Łódzki od roku prowadzi aktywną komunikację na TikTok’u. Wykorzystując trendujące dźwięki i pomysły na filmiki, przekazujemy informacje merytoryczne, skierowane stricte do studentów/doktorantów, ciekawostki dot. uczelni i jej programów. Oprócz tego obecne są również cykle tematyczne, które mają zainteresować samą Łodzią i studiowaniem w tym mieście (Przewodnik po Łodzi) oraz treści popularnonaukowe (cykl historyczny, cykl językowy).  

zrzut ekranowy profilu na TikToku

Nieocenione jest tutaj wsparcie ambasadorów #UniLodz, którzy biorą udział w tworzeniu contentu na tę platformę. Konieczność nowych rozwiązań i przenoszenia się na nowe platformy świetnie rozumie Wydział Chemii UŁ, który założył konto na Tik-Toku w lutym 2022. Kolejnym miejscem, w którym rozgościł się Uniwersytet Łódzki jest Discord – platforma, która ma funkcję czatu. Założyliśmy na niej własny serwer oraz pokoje dla poszczególnych wydziałów i jednostek. Aktywną komunikację w swoich “pokojach” prowadzi Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Wydział Filologiczny, Wydział Zarządzania, Biblioteka UŁ oraz Akademickie Centrum Wsparcia.  

zrzut ekranowy profilu na Discordzie

A jeśli już o jednostkach wydziałowych mowa… 

Prawdziwe życie uczelni toczy się w kampusie UŁ, w ramach projektów i inicjatyw tworzonych przez koła naukowe oraz przez jednostki działające przy wydziałach, instytuty czy kierunki. Świetne relacje z zajęć terenowych studentów, wydarzeń wydziałowych i inicjatyw swoich ekspertów publikuje profil kierunkowy Turystyka i Rekreacja WNG UniLodz. Równie aktywną komunikację prowadzi Instytut Historii działający przy Wydziale Filozoficzno-Historycznym UŁ. Świetną promocję swoich działań tworzy Studenckie Koło Naukowe Chemików "Orbital" UŁ – warto obserwować ich konta i być na bieżąco z inicjatywami, które organizują. Życiem swoich kół naukowych chcą się dzielić sami studenci. Bardzo dobrym przykładem są członkowie SKN Azji Wschodniej i Pacyfiku, którzy we wrześniu 2022 roku zorganizowali wyprawę do Wietnamu w ramach wygranego konkursu zorganizowanego przez URSS na najciekawszą inicjatywę studencką. Swoją przygodę na bieżąco relacjonowali poprzez dedykowane konto na Instagramie Wietnam 2022. Wspaniale było śledzić waszą podróż!  

zrzut ekranowy profilu koła naukowego

Sprawną komunikacją w mediach społecznościowych może poszczycić się także Studenckie Koło Naukowe Inwestor. Dokładnie wiedzą, w jaki sposób przedstawiać swoje działania szerszej publiczności. Systematycznie promują swoje przedsięwzięcia, również te pozawydziałowe oraz wykorzystują dostępne formy przekazu, aby bliżej przedstawiać członków Koła. Jednym z takich przedsięwzięć jest coroczna akcja „Zbudujmy razem serce” w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zachęcamy do obserwowania ich kont, aby widzieć efekty tej świetnej inicjatywy i jej przebieg!  

zrzut ekranowy profilu koła naukowego

Dwie strony medalu 

Media społecznościowe to komunikacja dwutorowa – oprócz miejsca, w którym można nadawać komunikaty, ważny jest również bezpośredni kontakt z obserwującymi - wiadomości, komentarze, opcje Q&A w relacjach. Te ostatnie, interaktywne opcje, które urozmaicają komunikację, są dostępne m.in. na platformie Instagram – jest to zdecydowanie jedno z najpopularniejszych (po Facebook’u) miejsc w sieci wśród wydziałów UŁ. Informacje o wydarzeniach wydziałowych, sukcesach studentów, absolwentów oraz naukowców znajdziemy na świetnie zarządzanych kontach Wydziału Filozoficzno-Historycznego, Filologicznego oraz Ekonomiczno-Socjologicznego. Należy tutaj również wyróżnić konto Biblioteki UŁ, która skrupulatnie relacjonuje wydarzenia odbywające się w bibliotece, promuje swoje zasoby naukowe oraz architekturę BUŁy, która jest perłą naszego miasta. To się nazywa dobre wykorzystanie social mediów!   

Nowi na pokładzie  

Grono #unilodz na Instagramie wciąż się poszerza – niedawno dołączył do niego również Wydział Zarządzania oraz Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej. Dobrze was widzieć! Wchodząc na nową platformę warto dostosować się do trendów, które tam panują. Na Instagramie są to zdecydowanie rolki, obecnie najintensywniej promowane przez Metę. Wydziały chętnie korzystają z tych możliwości. Znajomość trendów i kreatywność to czynniki, które pozwalają na szersze dotarcie tych kont. Widać to już teraz. Trzymamy kciuki za dalszy rozwój!  

zrzut ekranowy profilu

Jeśli chcecie zapoznać się ze wszystkimi profilami #UniLodz w mediach społecznościowych, zajrzyjcie na naszą stronę.  

Dziękujemy wszystkim za aktywność i zachęcamy do współpracy z Centrum Promocji UŁ!  

Obserwujcie nas na Facebook’u, Instagramie, LinkedInie, TikTok’u i dołączcie do naszych grup Dzieje się i Dobra Nauka, aby wiedzieć więcej!  

 

Materiał: Natalia Naworska, Centrum Promocji UŁ